Доброго дня учні, батьки, вчителі
НВК "Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ"!
На сторінці практичного психолога Марії ПРОЦИК
у постійному режимі оновлюється інформація,
яка може бути корисною вам під час карантину та дистанційного навчання.
Запрошую до обговорення цікавих тем!
Для отримання онлайн-консультації розміщуйте свої звернення, думки, пропозиції на електронну адресу mariya72protsik@gmail.com або viber
Анкета для батьків
"Навчання під час карантину"
Анкета для учнів
"Навчання під час карантину"
ЯК РОЗПОВІСТИ ДІТЯМ ПРО КОРОНОВІРУС:
В УКРАЇНІ СТВОРИЛИ ІНФОРМАЦІЙНИЙ МУЛЬТИК
Аби пояснити дітям складні речі,
розмовляти з ними потрібно простою мовою – через мультики.
Міністерство охорони здоров’я України та телеканал «ПлюсПлюс»
спільно створили анімаційний ролик про безпеку дітей
у період епідемії коронавірусу.
Мультфільм закликає дітей дбати про свій власний захист,
адже у кожного малюка є таємна суперсила.
Ролик розповідає, як правильно озброїтися проти вірусу
і як поводитися під час карантину.
Ретельно мити руки з милом,
не торкатися очей, губ чи носа,
триматися на відстані трьох кроків від людини, яка кашляє чи чхає.
Ці та інші прості рекомендації доступно роз’яснюються дітям у мультику. Повчальна мальована історія допоможе нагадати хлопчикам і дівчаткам
про правила особистої гігієни та оселі
МОН і МОЗ надали
рекомендації батькам учнів
Міністерством освіти і науки разом з Міністерством охорони здоров’я надані рекомендації щодо убезпечення своєї родини від хвороби при поширенні коронавірусної інфекцію COVID-19.
Анти-паніка:
Поради психолога на час карантину
(інформація для усіх учасників освітнього процесу)
Ми живемо в інформаційному потоці, який зараз переповнений негативними новинами і прогнозами, пов`язаними з епідемією коронавірусу. Проте життя триває і вимагає від нас тверезої оцінки ситуації й адекватності.
Ситуація, що охопила практично весь світ не може залишати осторонь майже нікого. ЗМІ часто підігрівають емоції людей та не завжди коректно подають інформацію щодо захворювання.
Хвилюватися — нормально
Реакції, що ми бачимо зараз у суспільстві — дуже закономірні, адже коли є загроза життю, про яку застерігають у всьому світі — це не може не викликати реакцій. Такий психологічний тиск ніби “вмикає” наш рептилоїдний мозок (амигдаливидне тіло — ділянка головного мозку, що відповідає за реакцію на виживання) і організм людини переходить у стан “бий або втікай”.Запасання продуктами, надмірна роздратованість, страх перед невідомим — це все наслідок проживання стресу та кризової ситуації. Відчувати страх та паніку в цій ситуації — нормально, оскільки це нормальна реакція на ненормальні події.
«Острівки безпеки»
Якщо ж взяти до уваги той факт, що ми не знаємо, коли точно закінчиться пандемія, то мусимо адаптуватися та вчимося зберігати спокій. Тому я пропоную декілька практик, котрі здатні повернути нас до власних “острівків безпеки”, що допоможуть пережити цю кризу.
Кожен з нас має позитивний досвід, який зміг сформувати в кожного з нас так звані “острівки безпеки” — це ресурси, за допомогою яких ми здатні впоратись із досить складними ситуаціями. Як віднайти ці ресурси у собі? Спробуйте пригадати ті позитивні моменти, коли вам вдалось впоратись з труднощами. Спробуйте пригадати тих людей, котрі були поруч із вами та допомогли пережити стресс. Якщо їх зараз уявити поруч із вами, то щоб вони сказали вам? Як підтримали би вас?
Вправи для тренування спокою
Якщо ж у вашому житті трапилось так, що такого позитивного досвіду було недостатньо, то варто створювати нові острівки безпеки, будувати внутрішній “Стоунхендж” всередині самого себе саме тепер. Що ж можна робити? Формуйте свою “радість та задоволення” щодня, використовуючи дуже прості та доступні речі.
Дихання та м’язова релаксація
Глибоке дихання та усунення м’язевого напруження допомагають організму припинити виділяти гормон стресу та почати розслаблятися. Проста вправа на кшталт “Глибокий вдих (рахуйте: 1-2-3), затримка дихання\напруження м’язів (1-2-3), глибокий видих (1-2-3), не дихаємо\розслабляємось (1-2-3)”. Виконуйте цю вправу протягом декількох хвилин і ви помітите зміни свого емоційного стану.
Фокус на позитиві
Наш мозок, з одного боку, — геніальна машина, а з іншого — дуже «лінива» система. Дуже-дуже. І якою інформацією ми будемо його наповнювати — так ми будемо себе почувати. Спробуйте використовувати “щоденник позитивних дій” — щовечора називайте собі (або в колі сім`ї за вечерею) 10 позитивних речей, з якими ви зустрілись протягом дня. Вони можуть бути мінімальними, але вони повинні бути (навіть смішний кіт, якого ви побачили по дорозі на роботу — теж буде позитивною подією). Тобто ми вчимо мозок думати позитивно та фокусуватись на доброму.
Достатній сон
Добрий сон ще ніколи нікому не завадив. Намагайтесь лягати спати рано та уникайте дивитися на екрани (телевізор, телефони, ноутбуки) перед сном.
Свіже повітря
Гуляйте, пийте каву\чай на вулиці. Оберіть для себе “персональний затишок”, де ви б змогли спокійно, протягом 15 хвилин попити каву та не думати ні про що.
Ритуали
Дотримуйтесь ритуалів та важливих для вас моментів. Вранішня кава, молитва, зустріч із подругами — це все те, що здатне повернути нас до життя та сказати, самому собі: “Не все так погано!”
Ні ви, ні я — ніхто з нас не може контролювати те, що може далі підкинути нам життя. Але ми здатні справлятися із ситуаціями у здоровий спосіб, отримуючи досвід та віру у себе!
Поради для ефективного онлайн - навчання
У МВС розповіли,
як дітям безпечно «залипати» в гаджетах
на час карантину
(інформація для усіх учасників освітнього процесу)

Міністерство внутрішніх справ радить обговорити зі своїми дітьми,
які залишаються вдома на час карантину, як уникати небезпеки
в інтернеті
Про це повідомляє пресслужба відомства.
«Онлайн уроки, спілкування з друзями і фільми — це все невіддільна частина інтернет життя сучасних дітей.
А під час карантину в них більше часу «залипати» в телефонах,
планшетах та комп’ютерах.
Давайте не соромитись, а разом поговоримо з дітьми
про безпеку в мережі»
Типи небезпеки, яка загрожує дітям в інтернеті:
- загроза особистій безпеці: порнографія, спілкування зі збоченими людьми або залучення до протиправних дій;
- безпека інших: кібербулінг, вчинення злочинів, посягання на безпеку оточення;
- витік персональної інформації — розголошення номерів кредитних карток, номерів телефонів та небезпека завантаження шкідливих програм.
Серед правил використання всесвітньої мережі МВС назвало такі:
- нікому не розголошувати особисті паролі та для кожного сервісу використовувати новий пароль;
- не давати нікому особистої інформації, не виставляти фото з приватного життя:
- відмовлятися від зустрічі з людьми, з якими познайомились online;
- не викладати фото квитків зі штрих-кодами;
- не встановлювати невідомі програми та не переглядати інформацію за підозрілими посиланнями;
- не реагувати на непристойні коментарі, які вам адресують, але обов’язково повідомити про це батькам;
- не вся інформація, яку публікують в мережі, правдива;
- те, що ти публікуєш, лишається там назавжди — потаємні думки чи секрети краще лишити при собі
Освітній серіал
«Про кібербулінг для підлітків»(переглянути)
(інформація для батьків та учнів 5-11 класів)
тестів у напруженій обстановці
зовнішнього незалежного оцінювання
(інформація для учнів 11 класу та їх батьків)

Рекомендації учням щодо проходження ЗНО
Для того щоб ви могли впевнено впоратися з тестом у напруженій обстановці ЗНО, почніть готуватись до тестування заздалегідь. А як краще впоратися з цим завданням, вам підкаже цей матеріал.
Тренуйся. Перед офіційним тестуванням варто виконувати якнайбільше опублікованих тестів - просто заради тренування, наприклад, проходити тести ЗНО онлайн. Не можна навчитись добре виконувати тести, не тренуючись на них самих, підмінюючи цю практику іншими видами контролю й самоконтролю. Ці тренування не тільки знайомлять з типовими конструкціями тестових завдань, а й дають вам інший досвід - самоспостереження й оптимальної саморегуляції під час тестування.
Поспішай. Тренуйтеся із секундоміром у руках. Порівнюйте час, необхідний для виконання тестів зовнішнього оцінювання. Обмежуйте його. Без подібних обмежень, що змушують працювати в максимально швидкому темпі, без імітації змагальної ситуації, неможливо змоделювати той стрес (напругу), що викликає будь-яке тестування.
Випробовуй. У тренуваннях застосовуйте правильну тактику, тобто додержуйтесь усіх рекомендацій, як правильно вирішувати окреме завдання чи тест у цілому. Наприклад, не слід двічі перечитувати малозрозумілу інструкцію, а треба відразу ж познайомитися з варіантами відповідей. Тоді зміст відповідей прояснить вам, що ж саме є необхідним в інструкції до даного завдання. Це конкретний приклад тактики, яку треба випробовувати. Її можна освоїти й ефективно застосовувати, тільки активно тренуючись у тестуванні.
Пропускай. Треба навчатися пропускати важкі чи незрозумілі завдання. Пам'ятайте: у тесті завжди знайдуться такі завдання, з якими ви обов'язково впораєтесь. Просто нерозумно не дібрати балів тільки тому, що ви не добрались до «своїх» завдань, а застрягли на тих, навчальний матеріал яких вам невідомий. Звичайно, така тактика може принести успіх далеко не завжди. Якщо тест побудований за принципом «сходів» і починається з легких запитань, то не варто пропускати всі перші завдання.
Вгадуй. Якщо ви не впевнені у виборі, але інтуїтивно можете віддати перевагу якійсь відповіді перед іншими, то інтуїції варто довіряти! Така довіра, як правило, призводить до приросту балів.
Виключай. Багато завдань можна швидше вирішити, якщо не шукати відразу правильну відповідь, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє концентрувати увагу всього на одній-двох відповідях (а це легше), а не відразу на п'ятьох-сімох (що набагато складніше).
Скорочуй вибір. Якщо кілька відповідей (1-2) із чотирьох чи п'яти варіантів здаються вам зовсім невідповідними, а інші такими, що підходять з рівною ймовірністю, то в цьому випадку правильніше буде не пропускати це завдання, а намагатись вибрати відповідь з інших просто навмання. Шляхом такої тактики ви отримаєте більше балів. Це - теорія ймовірності. Адже «негативне знання» (про те, яка відповідь точно не підходить) - це теж знання, і нерозумно відмовлятись від його використання.
Думай тільки про поточне завдання. Коли ви бачите завдання (запитання), забувайте все, що було в попередньому: як правило, завдання в тестах не пов'язані одне з одним, тому знання, які ви застосували в одному (уже вирішеному вами), як правило, не допомагають, а тільки заважають сконцентруватись і правильно вирішити інше завдання. Ця установка дає безцінний психологічний ефект - забудьте про невдачу в минулому завданні (якщо воно виявилось вам «не по зубах»). Думайте тільки про те, що кожне нове завдання - це шанс набрати бали.
Читай завдання до кінця. Поспіх не повинен призводити до того, що ви будете намагатися зрозуміти умови завдання за «першими словами» й добудовувати кінцівку у власній уяві. Це вірний спосіб зробити прикрі помилки в найлегших запитаннях.
Не засмучуйся. У будь-якому професійно підготовленому тесті є завдання, з якими ви просто не зможете впоратись. Більше того, усі 100 % завдань зможуть виконати лише одиниці! Тому немає ніякого сенсу розхлюпувати емоційну енергію на передчасну досаду. Навіть якщо вам здається, що ви допустили занадто помилок і просто завалили тест, пам'ятайте, що дуже часто таке відчуття є помилковим: при порівнянні ваших результатів з іншими може з'ясуватися, що інші допустили ще більше помилок. У підсумку ви одержите якщо не найвищий тестовий бал, то цілком пристойний. Ця установка особливо знадобиться «круглим відмінникам», які звикли при звичайних методах контролю домагатись максимального результату. Якщо ви хочете стати класним «тестовим бійцем», навчайтесь не тільки наносити удари, а й «тримати» їх (якщо висловлюватись термінами боксу). Треба категорично відмовитись від «комплексу відмінника», який не звик непохитно переносити окремі локальні невдачі.
Заплануй два кола. Сплануйте середній час на кожне завдання таким чином, щоб за дві третини (максимум три чверті) тестування пройти всі завдання «за першим колом». Тоді ви встигнете набрати максимум балів на легких для вас («своїх») завданнях, а потім зможете подумати й добрати щось на важких, які вам спочатку довелось пропустити.
Тренуйся. Перед офіційним тестуванням варто виконувати якнайбільше опублікованих тестів - просто заради тренування, наприклад, проходити тести ЗНО онлайн. Не можна навчитись добре виконувати тести, не тренуючись на них самих, підмінюючи цю практику іншими видами контролю й самоконтролю. Ці тренування не тільки знайомлять з типовими конструкціями тестових завдань, а й дають вам інший досвід - самоспостереження й оптимальної саморегуляції під час тестування.
Поспішай. Тренуйтеся із секундоміром у руках. Порівнюйте час, необхідний для виконання тестів зовнішнього оцінювання. Обмежуйте його. Без подібних обмежень, що змушують працювати в максимально швидкому темпі, без імітації змагальної ситуації, неможливо змоделювати той стрес (напругу), що викликає будь-яке тестування.
Випробовуй. У тренуваннях застосовуйте правильну тактику, тобто додержуйтесь усіх рекомендацій, як правильно вирішувати окреме завдання чи тест у цілому. Наприклад, не слід двічі перечитувати малозрозумілу інструкцію, а треба відразу ж познайомитися з варіантами відповідей. Тоді зміст відповідей прояснить вам, що ж саме є необхідним в інструкції до даного завдання. Це конкретний приклад тактики, яку треба випробовувати. Її можна освоїти й ефективно застосовувати, тільки активно тренуючись у тестуванні.
Пропускай. Треба навчатися пропускати важкі чи незрозумілі завдання. Пам'ятайте: у тесті завжди знайдуться такі завдання, з якими ви обов'язково впораєтесь. Просто нерозумно не дібрати балів тільки тому, що ви не добрались до «своїх» завдань, а застрягли на тих, навчальний матеріал яких вам невідомий. Звичайно, така тактика може принести успіх далеко не завжди. Якщо тест побудований за принципом «сходів» і починається з легких запитань, то не варто пропускати всі перші завдання.
Вгадуй. Якщо ви не впевнені у виборі, але інтуїтивно можете віддати перевагу якійсь відповіді перед іншими, то інтуїції варто довіряти! Така довіра, як правило, призводить до приросту балів.
Виключай. Багато завдань можна швидше вирішити, якщо не шукати відразу правильну відповідь, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє концентрувати увагу всього на одній-двох відповідях (а це легше), а не відразу на п'ятьох-сімох (що набагато складніше).
Скорочуй вибір. Якщо кілька відповідей (1-2) із чотирьох чи п'яти варіантів здаються вам зовсім невідповідними, а інші такими, що підходять з рівною ймовірністю, то в цьому випадку правильніше буде не пропускати це завдання, а намагатись вибрати відповідь з інших просто навмання. Шляхом такої тактики ви отримаєте більше балів. Це - теорія ймовірності. Адже «негативне знання» (про те, яка відповідь точно не підходить) - це теж знання, і нерозумно відмовлятись від його використання.
Думай тільки про поточне завдання. Коли ви бачите завдання (запитання), забувайте все, що було в попередньому: як правило, завдання в тестах не пов'язані одне з одним, тому знання, які ви застосували в одному (уже вирішеному вами), як правило, не допомагають, а тільки заважають сконцентруватись і правильно вирішити інше завдання. Ця установка дає безцінний психологічний ефект - забудьте про невдачу в минулому завданні (якщо воно виявилось вам «не по зубах»). Думайте тільки про те, що кожне нове завдання - це шанс набрати бали.
Читай завдання до кінця. Поспіх не повинен призводити до того, що ви будете намагатися зрозуміти умови завдання за «першими словами» й добудовувати кінцівку у власній уяві. Це вірний спосіб зробити прикрі помилки в найлегших запитаннях.
Не засмучуйся. У будь-якому професійно підготовленому тесті є завдання, з якими ви просто не зможете впоратись. Більше того, усі 100 % завдань зможуть виконати лише одиниці! Тому немає ніякого сенсу розхлюпувати емоційну енергію на передчасну досаду. Навіть якщо вам здається, що ви допустили занадто помилок і просто завалили тест, пам'ятайте, що дуже часто таке відчуття є помилковим: при порівнянні ваших результатів з іншими може з'ясуватися, що інші допустили ще більше помилок. У підсумку ви одержите якщо не найвищий тестовий бал, то цілком пристойний. Ця установка особливо знадобиться «круглим відмінникам», які звикли при звичайних методах контролю домагатись максимального результату. Якщо ви хочете стати класним «тестовим бійцем», навчайтесь не тільки наносити удари, а й «тримати» їх (якщо висловлюватись термінами боксу). Треба категорично відмовитись від «комплексу відмінника», який не звик непохитно переносити окремі локальні невдачі.
Заплануй два кола. Сплануйте середній час на кожне завдання таким чином, щоб за дві третини (максимум три чверті) тестування пройти всі завдання «за першим колом». Тоді ви встигнете набрати максимум балів на легких для вас («своїх») завданнях, а потім зможете подумати й добрати щось на важких, які вам спочатку довелось пропустити.
Типові стилі навчання
(інформація для вчителів)
(інформація для вчителів)
Існують чотири типові стилі навчання. Отримавши однакові завдання, «пірнальник», «мрійник», «логік» і «мандрівник» діятимуть по-різному
Типові стилі навчання рідко трапляються в чистому вигляді. У житті ми поєднуємо різні підходи або використовуємо їх залежно від обставин (під час підготовки до іспитів, на самому іспиті, під час виконання проекту, на оглядовій екскурсії тощо). Якщо зрозуміємо, що наш стиль навчання не ефективний, можемо легко змінити його.
Джерело:mozok.click
9 фраз, які варто
говорити своїм дітям кожен день
(інформація для батьків)
(інформація для батьків)









У країні дистанційних занять:
психологічна підтримка учнів(переглянути)
(інформація для усіх учасників освітнього процесу)
Типи оцінювання дорослими дітей
(інформація для усіхбатьків та вчителів)
Консультація для батьків
"Купюра"(інформація для усіх учасників освітнього процесу)
Один відомий психолог почав свій семінар, піднявши вгору 500-гривневу купюру. У залі було близько 200 осіб. Психолог запитав, хто хоче отримати купюру. Всі, як по команді, підняли руки.
- Перш, ніж один з вас отримає цю купюру, я дещо з нею зроблю, - продовжив психолог. Він зім'яв її і запитав, чи хоче хтось все ще отримати її. Знову всі підняли руки.
- Тоді, - відповів він, - я зроблю таке, - і, кинувши купюру на підлогу, злегка повозив її черевиком по брудному підлозі. Потім підняв, купюра була зім'ята і брудна. - Ну і кому з вас вона потрібна в такому вигляді? - І всі знову підняли руки.
- Дорогі друзі, - сказав психолог, - щойно ви отримали цінний наочний урок. Незважаючи на все, що я проробив з цією купюрою, ви всі хотіли її отримати, бо вона не втратила своєї цінності. Вона все ще купюра номіналом у 500 гривень. У нашому житті часто трапляється, що ми опиняємося викинутими із сідла, розтоптаними, лежачими на підлозі. У таких ситуаціях ми відчуваємо себе нікчемними. Але неважливо, що сталося або станеться, ти ніколи не втратиш своєї цінності. Брудний ти або чистий, пом'ятий або відпрасований, ти завжди будеш безцінний для тих, хто тебе любить.
- Перш, ніж один з вас отримає цю купюру, я дещо з нею зроблю, - продовжив психолог. Він зім'яв її і запитав, чи хоче хтось все ще отримати її. Знову всі підняли руки.
- Тоді, - відповів він, - я зроблю таке, - і, кинувши купюру на підлогу, злегка повозив її черевиком по брудному підлозі. Потім підняв, купюра була зім'ята і брудна. - Ну і кому з вас вона потрібна в такому вигляді? - І всі знову підняли руки.
- Дорогі друзі, - сказав психолог, - щойно ви отримали цінний наочний урок. Незважаючи на все, що я проробив з цією купюрою, ви всі хотіли її отримати, бо вона не втратила своєї цінності. Вона все ще купюра номіналом у 500 гривень. У нашому житті часто трапляється, що ми опиняємося викинутими із сідла, розтоптаними, лежачими на підлозі. У таких ситуаціях ми відчуваємо себе нікчемними. Але неважливо, що сталося або станеться, ти ніколи не втратиш своєї цінності. Брудний ти або чистий, пом'ятий або відпрасований, ти завжди будеш безцінний для тих, хто тебе любить.
Той, хто усміхається,
завжди сильніший від того, хто злиться
(інформація для учнів 5-11 класів)

«Під час великих потрясінь або труднощів завжди краще продовжувати займатися справою, направляючи свою злість та енергію на щось позитивне»,
– Лі Якокка
Кажуть, що людина живе тим, на чому зосереджена її увага. Тому коли ситуація виходить з-під контролю й здається, що ви не знаєте «з чого почати», лише терпіння та певна частка оптимізму допоможуть впоратися з проблемою без згубних наслідків.
Якщо ж ви оберете негатив, він спричинить зайвий емоційний дисбаланс та стане причиною ще більшого стресу, неспокою й злості.
Спокійна усмішка допоможе досягти більшого
У більшості випадків конфлікти розпалюються між близькими людьми. У подібних ситуаціях є два варіанти розвитку подій: ми втрачаємо контроль або ж намагаємося максимально раціоналізувати те, що відбувається.
Вибір на користь того чи іншого варіанту залежить від здатності контролювати власну імпульсивність та бути гранично уважним. Тут буде набагато правильніше використовувати відкритість розуму, що дозволить «заспокоїти хвилі».
«З посмішкою простіше досягти бажаного, ніж з мечем»,
– Вільям Шекспір
Суть не в тому, щоб в суперечці хтось переміг, а хтось програв. Урок, отримає той, хто діяв більш врівноважено.
Мирний діалог, своєчасна усмішка та розслаблена поведінка у відповідь на агресію обов’язково стануть в пригоді й в інших ситуаціях в майбутньому. Ось чому кажуть: «Якщо хочете чогось досягти, усміхайтеся».
Злість – це дорога в нікуди
Гнів призводить до безвихідних ситуацій. Він заважає слухати й бути почутими, не дозволяє розуміти довколишніх й бути зрозумілим для них. Коли сердимося, ми вже не бачимо нічого, окрім власного его.
Жодна зі сторін конфлікту не думає про те, що може помилятися, що нав’язує свої ідеї, а не пояснює їх, або що приймає як належне пояснення, які можуть не мати нічого спільного з реальністю.
«Злитися – це все одно що хапатися за розпечене вугілля, щоб кинути його в іншу людину. Єдиний, хто отримає опіки, це ви самі»,
– Будда
Гнів затуманює розум розлючує людину, змушуючи її повірити в неможливість своєї помилки. А ще людина може навіть не усвідомлювати, що перемога в битві нічого їй не принесе, тому що вона не знає, про що думає її опонент, або тому, що в підсумку вона повірить в неправду.
Спокійне вирішення складної ситуації
З іншого боку, той, хто посміхається перед лицем труднощів, виявляється більш стійким, ніж той, хто злиться. Така людина розуміє, що роздуми й аналіз – це найгірші вороги зарозумілості та грубості, часто породжувані гнівом.
Більш того, вона отримує цінний досвід пошуку розв’язання проблеми, відкриваючи для себе терпимість. Дуже важливо вміти слухати й поважати чужу думку, яка не схожа на нашу, як і пам’ятати, що всі ми робимо помилки (і в мові, і у вчинках).
Звучить банально, але вміння контролювати себе в складні часи допомагає впоратися зі власними поривами люті. Мова йде не про те, щоб дивитися на проблеми крізь пальці, а про те, щоб навчитися максимально ефективно управляти цими поривами.
Корисні підказки.
Якщо ти скоїв поганий вчинок
(інформація для учнів 1-4 класів)
“Я НЕ ВМІЮ” АБО ЯК РОЗВИНУТИ МОТИВАЦІ
(інформація для батьків)

Кожен новий навик віддаляє дитину від батьків. Спочатку така самостійність в радість, але нові досягнення швидко перетворюються на буденні обов’язки. Зрозуміло, що багатьом дітям хочеться знову стати маленькими, сховатися за безліччю “я не вмію”. І єдине, що тут можна зробити – це постійно нагадувати, заспокоювати, переконувати що батьківські любов і турбота нікуди не подінуться.
1. “Давай подумаємо, де цьому можна навчитися?”
В Інтернеті подивитися, запитати у когось, в бібліотеку за книжкою сходити.
В Інтернеті подивитися, запитати у когось, в бібліотеку за книжкою сходити.
2. “Хочеш розповім, як я цьому навчилася?”
Дитина часто відчуває себе такою, що нічого не вміє серед всемогутніх дорослих і було б добре їй показати, що не завжди так було і не завжди так буде.
Дитина часто відчуває себе такою, що нічого не вміє серед всемогутніх дорослих і було б добре їй показати, що не завжди так було і не завжди так буде.
3. “Можливо є спосіб обійтися тим, що вмієш?”
Не виходить намалювати баранчика – малюй баранчика в коробці. Це дасть впевненість у своїх силах і коли-небудь баранчик вигляне з коробки.
Не виходить намалювати баранчика – малюй баранчика в коробці. Це дасть впевненість у своїх силах і коли-небудь баранчик вигляне з коробки.
4. “Спробуємо це зробити разом?”
Часто за словами про невміння стоїть небажання дитини залишатися наодинці з важкою або нудною справою.
Часто за словами про невміння стоїть небажання дитини залишатися наодинці з важкою або нудною справою.
5. “Давай я покажу тобі хитрий спосіб”.
Зрозуміло, що дитині хочеться не вчитися чомусь, а вже вміти це робити. І іноді є спосіб навчитися швидко.
Зрозуміло, що дитині хочеться не вчитися чомусь, а вже вміти це робити. І іноді є спосіб навчитися швидко.
6. “Хочеш навчитися або хочеш, щоб хтось зробив замість тебе?”
Швидше за все дитина вибере другий варіант, але рано чи пізно дійде справа і до першого.
Швидше за все дитина вибере другий варіант, але рано чи пізно дійде справа і до першого.
7. “Давай розберемо цю велику справу на маленькі і з’ясуємо, з якими моментами ти зможеш впоратися, а з якими потрібно тобі допомогти.”
8. “Нічого страшного, але у тебе добре виходить … (список успіхів)”.
І правда, якщо подумати – яке колосальне число найскладніших навичок дитина освоїла за останні 5-10 років!
І правда, якщо подумати – яке колосальне число найскладніших навичок дитина освоїла за останні 5-10 років!
9. “Як думаєш, доведеться цього коли-небудь вчитися або можна обійтися?”
Не потрібно розповідати про необхідність деяких навиків, нехай дитина сама розбереться.
Не потрібно розповідати про необхідність деяких навиків, нехай дитина сама розбереться.
Цікаві завдання для дітей
(інформація для учнів 1-4 класів)
Пройди лабіринт, "не відриваючи" руки"
Головоломки для найуважніших!
(інформація для учнів 1-8 класів)

Ти любиш грати в розвиваючі ігри
й розгадувати головоломки ?
Для цього потрібне логічне мислення,
та інколи до правильного рішення у першу чергу приводить неабияка уважність!
А Тобі притаманна ця риса? Перевірмо!
Ліфт
Чоловік живе у квартирі на 10 поверсі. Коли вранці він іде на роботу, то спускається на перший поверх на ліфті. А ввечері підіймається тільки на 7-й поверх, а далі йде нагору східцями. Чому він так робить?
Два обличчя
Хлопчик і дівчинка бавилися на брудному темному горищі. Коли вони вийшли на вулицю, то у дівчинки все обличчя було сірим від пилу, а в хлопчика — залишилося чистим. Та саме хлопчик пішов умиватися. Чому?

Прогулянка до озера
Сашко прямує до лісового озера. Йому назустріч іде вчителька, а за нею — 25 першокласників. Вчителька взяла на допомогу практикантку, а та — свого песика. У прогулянці беруть участь ще й батьки деяких дітей: один татко і п'ять мам. Скільки ж ніг іде по дорозі до лісового озера?
Острів Бінарний
Визначний логік мандрував островом Бінарний. На ньому було два поселення: Лицарське і Рокоманське. Жителі першого завжди говорили правду, а жителі другого, навпаки, постійно брехали. Якось логік потрапив до одного з цих поселень, та не знав, до якого саме. Що він запитав у зустрічного мешканця, аби дізнатися, де перебуває?
Верблюди
Старий шейх покликав двох своїх синів і сказав, що в оазисі поблизу захований неймовірний скарб. Сини мусили вирушити на пошуки скарбу, та, за заповітом батька, отримати його мав той, чий верблюд дістанеться оазису другим. Та як же це зробити? Адже якщо кожен хотітиме відстати від іншого, брати ніколи не доїдуть до оазису. Тож чоловіки вирішили звернутися за порадою до верховного судді — кадія. Той сказав їм зійти з верблюдів, а потім прошепотів щось на вухо кожному по черзі. Після цього сини шейха посідали на верблюдів і стрімголов помчали до оазису. То що ж порадив кадій братам?

Ну як, цікаво було розгадувати такі головоломки для дітей? Потрібно було проявити велику кмітливість та уважність, чи не так?
Тепер перевіряй відповіді і зізнавайся у коментарях, скільки задачок Тобі вдалося вирішити правильно?
Відповіді:
1. Чоловік — карлик, і через свій малий зріст може дотягнутися в кабіні ліфта тільки до кнопки 7.
2. Хлопчик подивився на брудне обличчя дівчинки і подумав, що він теж забруднився. А дівчинка, навпаки, поглянула на хлопця і, побачивши, що його обличчя чисте, була переконана, що і з нею все в порядку.
3. По дорозі до лісового озера йдуть лише дві ноги: це ноги Сашка. Усі інші йдуть назустріч хлопчику — отже, повертаються від озера.
4. Логік запитав: «Чи живете ви в цьому селищі?». Якщо він у Лицарському, то незалежно від того, хто йому зустрівся — лицарець чи рокоманець — відповідь буде «так». Житель Лицарського казатиме так, бо це правда, а гість із Рокоманського — бо це брехня. Якщо ж логік у Рокоманському, то теж неважливо, кого саме він зустріне — кожен зі своїх причин відповідатиме «ні».
5. Скарб отримає той, чий верблюд приїде другим. Кадій порадив братам помінятися верблюдами.
Тренуємо увагу!
Скільки тварин на картинці?
Сьогодні ми з вами пограємо в хованки і спробуємо відшукати тваринок на картинах відомого каліфорнійського художника Стівена Гарднера
А заодно й перевіримо, хто з нас найуважніший та найпильніший. Згода?
Картини Стівена цікаві та привабливі. Кожна його робота приховує значно більше звірят, аніж здається на перший погляд.Ну ж бо, хто з нас першим їх відшукає?!
Цей малюнок приховує 11 панд

10 білих ведмедів сховалися у цій картинці

Знайдіть 13 качок.

Стівен Гарднер — майстер мальованих загадок. Зазвичай талановитий каліфорнійський художник на своїх картинах зображає природу і тварин. Саме вони надихають його на творчість.
Відгадай, де ховаються 11 лайок

У синьому морі плавають 9 черепах

Малювати Стівен Гарднер почав ще в 1980 році. Відтоді його загадкові творіння публікуються у найвідоміших журналах по всьому світі.
Аж 14 коней таїть у собі це зображення

А тут можна знайти 11 оленят

Відшукайте 13 орлів

У цій загадковій картині ховаються 7 вовків

11 чорних ведмедів зачаїлися у наступному зображенні

А ви знайдете тут 7 кардиналів?

12 поважних тигрів оселилися в цьому зображенні

Шукати тваринок на картинах Стіва Гарднера — одне задоволення.
А вам вдалося знайти цих пустотливих любителів хованок?
Наскільки Ти кмітливий?
(інформація для учнів 5-8 класів)

Пропоную Тобі пройти невеличкий тест і відповісти на кілька цікавих запитань,
які допоможуть визначити рівень Твоєї кмітливості.
1. Чи може дощ іти два дні підряд?
2. Чи буває в Австралії 29 лютого?
3. Ти підпалив 11 факелів, три з них згасли. Скільки факелів не згорить?
4. У клітці 12 папуг. Всі, окрім 11-ти, полетіли. Скільки папуг залишилося?
5. Ти за кермом машини, в якій сидять два сімдесятирічних старці, тридцяти трьохлітній чоловік,
Твоя двохрічна племінниця Оля і чотирнадцятилітній брат Максим. Скільки років водієві?
6. З-під паркану видно 6 пар кінських ніг. Скільки коней за огорожею?

Відповіді:
1. Не може, адже їх розділяє ніч.
2. Звичайно, буває.
3. Три.
4. 11 папуг.
5. Стільки ж, як і Тобі, адже Ти – за кермом.
6. Три коні.
Результати тесту:
0 неправильних відповідей. Ти — геній!
1 неправильна відповідь. Ти — професор!
2-3 неправильні відповіді. Хм, можливо, варто трошки підучитись.
4 неправильні відповіді. Ну, добре, може Ти захворів.
5 неправильних відповідей. Ти що, взагалі книжок не читаєш?
6 неправильних відповідей. Агов! Ти, бува, не з джунглів?..
Якщо не вдалося відповісти на питання,
не хвилюйся — все одно тест жартівливий. )
Тест. Яка в Тебе самооцінка?
(інформація для учнів 7-8 класів)

Бути підлітком — дуже складно: ніяк не вгадаєш,
що про Тебе думають інші.
Може, Ти перебільшуєш свої недоліки?
А може, навпаки — надто високої думки про себе?
Пропоную тест, який допоможе визначити,
чи правильна у Тебе самооцінка!
Цей психологічний тест для підлітків буде цікавий усім — як хлопчикам, так і дівчаткам. Отже, берися за ручку і папір, а я тим часом розповім правила.
У тесті — 32 судження. Оціни їх за наступною шкалою:
- дуже часто — 4 бали;
- часто — 3 бали;
- рідко — 1 бал;
- ніколи — 0 балів.
Почнемо?
1. Мені хочеться, щоб мої друзі мене підбадьорювали.
2. Я постійно відчуваю відповідальність за доручену мені роботу.
3. Я хвилююся за своє майбутнє.
4. Багато хто мене ненавидить.
5. Я володію меншою ініціативою, ніж інші.
6. Я хвилююся за свій психічний стан.
7. Я боюсь виглядати по-дурному.
8. Зовнішній вигляд інших набагато кращий, ніж мій.
9. Я боюсь виступати з промовою перед незнайомими людьми.
10. Я припускаюсь помилок.
11. Як шкода, що я не вмію як слід розмовляти з людьми!
12. Як шкода, що мені не вистачає впевненості у собі!
13. Мені б хотілось, щоб мої дії частіше схвалювали інші.
14. Я надто скромний (скромна).
15. Моє життя не приносить користі.
16. Багато хто неправильної думки про мене.
17. Мені ні з ким поділитися своїми думками.
18. Люди чекають від мене багато.
19. Люди не дуже цікавляться моїми досягненнями.
20. Я сором'язливий (сором'язлива).
21. Я відчуваю, що багато людей не розуміють мене.
22. Я не відчуваю себе в безпеці.
23. Я часто хвилююсь даремно.
24. Я ніяковію, коли входжу до кімнати, де вже сидять люди.
25. Я постійнопочуваюся скутим (скутою).
26. Я думаю про те, що люди говорять про мене за моєю спиною.
27. Я впевнений (впевнена), що люди майже все сприймають набагато легше, ніж я.
28. Мені здається, що зі мною має трапитись якась неприємність.
29. Мене хвилює думка про те, як люди ставляться до мене.
30. Як шкода, що я не такий комунікабельний (така комунікабельна)!
31. У суперечках я висловлююсь лише тоді, коли впевнений (впевнена) у своїй правоті.
32. Я думаю про те, чого чекають від мене друзі.
2. Я постійно відчуваю відповідальність за доручену мені роботу.
3. Я хвилююся за своє майбутнє.
4. Багато хто мене ненавидить.
5. Я володію меншою ініціативою, ніж інші.
6. Я хвилююся за свій психічний стан.
7. Я боюсь виглядати по-дурному.
8. Зовнішній вигляд інших набагато кращий, ніж мій.
9. Я боюсь виступати з промовою перед незнайомими людьми.
10. Я припускаюсь помилок.
11. Як шкода, що я не вмію як слід розмовляти з людьми!
12. Як шкода, що мені не вистачає впевненості у собі!
13. Мені б хотілось, щоб мої дії частіше схвалювали інші.
14. Я надто скромний (скромна).
15. Моє життя не приносить користі.
16. Багато хто неправильної думки про мене.
17. Мені ні з ким поділитися своїми думками.
18. Люди чекають від мене багато.
19. Люди не дуже цікавляться моїми досягненнями.
20. Я сором'язливий (сором'язлива).
21. Я відчуваю, що багато людей не розуміють мене.
22. Я не відчуваю себе в безпеці.
23. Я часто хвилююсь даремно.
24. Я ніяковію, коли входжу до кімнати, де вже сидять люди.
25. Я постійнопочуваюся скутим (скутою).
26. Я думаю про те, що люди говорять про мене за моєю спиною.
27. Я впевнений (впевнена), що люди майже все сприймають набагато легше, ніж я.
28. Мені здається, що зі мною має трапитись якась неприємність.
29. Мене хвилює думка про те, як люди ставляться до мене.
30. Як шкода, що я не такий комунікабельний (така комунікабельна)!
31. У суперечках я висловлююсь лише тоді, коли впевнений (впевнена) у своїй правоті.
32. Я думаю про те, чого чекають від мене друзі.
Результат тесту
Порахуй суму балів та визнач рівень своєї самооцінки.
0-25: високий рівень самооцінки. Ти не засмучуєшся через зауваження інших і рідко сумніваєшся у своїх діях. Раджу Тобі трошки більше прислухатися до людей, які Тебе оточують, та намагатися краще їх розуміти.
26-45: середній рівень самооцінки. Ти рідко страждаєш від «комплексу неповноцінності»та час від часу намагаєшсяпідлаштуватися під думку інших. Продовжуй у тому ж дусі — Ти добре відчуваєш, чого вартий (варта)!
46-128: низький рівень самооцінки. Ти хворобливо сприймаєш критичні зауваження на свою адресу, намагаєшся завжди рахуватися з думками інших і часто страждаєш від «комплексу неповноцінності». Веселіше — насправді Ти крутіший (крутіша), ніж думаєш! ;)
Проективний тест.
Обери дерево — пізнай себе!
(інформація для учнів 9-11 класів)

Привіт, усім! А чи знаєш Ти, які риси характеру Тобі притаманні: щедрість, доброта, сором’язливість, чи, може, активність, наполегливість і спонтанність?
Пропоную Тобі пройти невеличкий, однак цікавий психологічний тест і дізнатися про свій внутрішній світ трішечки більше. Згода?
Уважно поглянь на малюнки дерев та обери серед них те, яке Тобі найбільше сподобалось і запам’яталося.
Обрав? Молодець! А тепер дізнайся результати тесту.
Якщо Ти обрав дерево № 1
Зробити навколишній світ кращим — ось Твоя давня заповітна мрія. Щодня Ти прагнеш стати на сходинку вище, тож багато працюєш над собою. На перший погляд, спілкуватися з Тобою складно, та насправді Ти дуже щедра і порядна людина. Набагато складніше Тобі зрозуміти самого себе. Легко пробачаєш образи і йдеш по життю з високо піднятою головою.
Якщо Ти обрав дерево № 2
Ти — справедливий і відповідальний, з задоволенням піклуєшся про інших і ніколи не шукаєш вигоди у стосунках. Саме тому друзі Тобі довіряють і цінують Тебе. З Тебе вийшов би прекрасний староста класу. Чесність, розум і красномовність — це риси, що виділяють Тебе з поміж інших. Ти завжди знайдеш цікаву історію, аби розважити оточуючих.
Якщо Ти обрав дерево № 3
Романтичний і задумливий, ну, справжній філософ! Ти обожнюєш подумати на самоті, зважити всі «за» і «проти». Завжди чиниш так, як правильно, навіть якщо ровесники з Тобою не згодні. Твій внутрішній світ з його хитромудрими ідеями та задумами — для Тебе головне. Легко ладнаєш з тими, хто старанно вчиться і любить розмірковувати.
Якщо Ти обрав дерево № 4
Ти — емоційний і непередбачуваний, мало того — унікальний серед свого оточення. Про таких, як Ти, частенько говорять: «Дивак!» Але, незважаючи на це, Ти — вразлива і тонка натура. Людям Твого типу притаманні неабиякі творчі здібності. Головне — вчасно виявити їх і розвивати. Людина з твердою життєвою позицією, Ти запросто відрізниш Добре від Поганого.
Якщо Ти обрав дерево № 5
Впевнений і незалежний, найбільше Ти цінуєш в людях щирість і справедливість. Звик покладатися лише на себе, томудевіз «Зроблю сам!» — якраз про Твій тип людей. Наполегливо домагаєшся поставленої мети і не боїшся труднощів.
Якщо Ти обрав дерево № 6
Самовдосконалення — ось Твоє одвічне прагнення. Доброта, проникливість і милосердя — Твої найкращі якості. Маєш багато друзів. В Твоїй присутності люди почуваються легко і невимушено. Любов і підтримка близьких Тобі необхідні більше, ніж будь-кому на Землі. Ти і сам готовий любити безкорисливо, не вимагаючи нічого взамін.
Якщо Ти обрав дерево № 7
Ти — спокійний і безтурботний, але водночас чутливий і уважний. Завжди вислухаєш співбесідника, і ніколи не осудиш. Легко приймаєш нових людей і події. Рідко хвилюєшся через дрібниці, завдяки чому зостаєшся щасливою та задоволеною життям людиною.
Якщо Ти обрав дерево № 8
Справжній сангвінік — веселий, енергійний та смішний. Неймовірно, як просто Тобі здивувати або справити враження! Що стосується пригод або витівок, тут Тобі немає рівних. Допитливість та природна активність — Твої основні якості і переваги. Якщо Тебе щось зацікавить, Ти нізащо не зійдеш з дороги і доведеш розпочате до кінця!
Якщо Ти обрав дерево № 9
Ти намагаєшся взяти від життя по максимуму, тож Тобі напевне є чим пишатися. Життя для Тебе — безцінний подарунок долі. З рідними та близькими ділиш і радощі, і біди. Завзятий оптиміст, Ти не впускаєш жодної нагоди, щоб вчитися, вдосконалюватися, пробачати і рости. А для чого ж іще дається життя?
Тест. Який у Тебе характер?
(інформація для учнів 9-11 класів)

Кажуть, малюнок чудово може розповісти про характер людини, яка його намалювала.
Давай перевіримо істинність цього твердження на власному прикладі.
Візьми олівець та намалюй чоловічка, використовуючи наступні фігури:
квадрати, круги, трикутнички, прямокутники і зигзаги.

Намалював?
А тепер підрахуй, яка фігурка переважає у Твоєму малюнку

Ознайомся з результатами тесту
Якщо у Твоєму малюнку переважає:
Квадрат. Такі люди зазвичай дуже терплячі і неймовірно вперті. Не завершити розпочату справу — не в їх стилі. Якщо вже поставлять якусь мету, неодмінно її досягнуть. Завдяки наполегливості та вірі у власні сили з «квадратів» виходять справжні професіонали. А от імпровізувати, отримувати сюрпризи або ж ризикувати вони не люблять. Натомість обожнюють складати плани на майбутнє. І якщо все йде за планом — життя вдалося!
Прямокутник. Прямокутник вважають перехідною формою. Зазвичай прямокутники переважають у малюнках людей, які не задоволені своїм життям і прагнуть змінити ситуацію на краще. «Там все є для щастя, тільки мене там немає, але це означає, що я там буду,» — ось девіз усіх «Прямокутників». Сміливість, допитливість та зацікавленість усім новим — головні якості цих осіб. У фазі «Прямокутник» люди бувають не часто і з часом, прийнявши рішення про подальші дії, переходять до будь-якої іншої фігури.
Трикутник. «Трикутникам» притаманні лідерські якості. Вони — справжні «енерджайзери». Амбітні, честолюбні та розважливі «трикутники» не лише знають, чого хочуть, але і як цього досягти. Легко можуть переконати оточуючих у власній правоті. Це сильні особистості і небезпечні суперники.
Круг. Якщо у Твоєму малюнку переважають кружечки, отже, Ти як ніхто інший вмієш співпереживати і співчувати, розділяти чужі емоції та можеш уявити себе на місці іншого. Добрі, милосердні «Круги» щасливі лише тоді, коли все гаразд не лише у них самих, але і в рідних і друзів. Вони завжди підуть на поступки іншим та намагатимуться загладити непорозуміння. Конфлікти і суперечки — це не про них.
Зигзаг. Якщо Твій чоловічок в більшості складається із зигзагів, Ти — особистістьтворча, креативна і оригінальна. Давно протоптані стежинки, штампи і стереотипи — не для Тебе. Ти обираєш нестандартне вирішення проблем. Серед «Зигзагів» часто зустрічаються харизматичні люди та прекрасні оратори. Проте настрій «Зигзагів» часто мінливий — їх легко роздратувати і спровокувати на суперечку.

Тренуємо увагу !
(інформація для учнів 1-4 класів)

Привіт! Запрошую Тебе до Країни загадок та ребусів. Готовий тренувати увагу, граючись у веселі ігри та розгадуючи хитромудрі головоломки? Тоді вперед!
Сьогоднішнє заняття особливо сподобається дітям початкової школи,
проте і старші учні можуть перевірити свою увагу, а заодно і гарно розважитись.
Тож якщо Ти любиш винахідливі загадки, лабіринти для дітей та різноманітні ігри, читай далі.
Буде цікаво!
Знайди на картинці двох однакових слоників.

Допоможи хлопчику прибрати в кімнаті, відшукавши на малюнку 6 ведмедиків.

Уважно подивись на зайчиків та знайди між ними 8 відмінностей.

Молодці! Гарно впоралися з завданнями. Йдемо далі. Попереду — найцікавіше!
Прекрасно розвивають увагу лабіринти для учнів.
Ну ж бо, хто перший відгадає, де утворяться вузли,
якщо цапки помчаться в різні боки?

Який шнур потрібно підпалити сірником, аби ракета злетіла в повітря?

Гра в «Хвости» неодмінно принесе море задоволення юному Шерлоку Холмсу.
Визнач, хто з цих звірят має найдовший хвіст, а хто — найменший.
Назви тваринки в порядку зростання їхніх хвостів.

А зараз давай пограємося в гру «Оживи маріонетку».
Буратіно стомився і ліг перепочити. Давай подаруємо йому заряд енергії, ожививши ляльку. От тільки потрібно знайти,
за яку частину тіла відповідає кожна ниточка?

Три секрети,
як не відкладати справи на потім
(інформація для усіх учасників освітнього процесу)

Дванадцята ночі, завтра важлива контрольна, а Ти тільки починаєш готуватися? Настрій стає все гіршим, з'являється паніка, хочеться спати... Як же Тобі вдалося дотягти до останнього моменту? А головне — як уникати подібних ситуацій у майбутньому?
У житті кожного з нас постійно трапляються труднощі, які доводиться долати,
і складні завдання, які необхідно вирішувати.
Шлях до успіху — нелегкий.
Тим більше, що на ньому нас підстерігають лінощі та страх.

Лінощі переконують: «Якщо Ти не хочеш читати цю книгу — не читай! Життя має бути приємним!». Страх має інший аргумент: «А раптом Твій твір не сподобається вчителю? То для чого взагалі починати?».
Ти слухаєш їх — і відкладаєш найважливіші завдання на потім. А в останню мить із жахом розумієш, що їх усе одно доведеться робити — із сумом, втомою і панікою. Прокрастинація (відкладання на потім) – величезна проблема сучасної молоді. Та я підкажу, як із нею боротися ;)
Проковтни жабу
Давай подумаємо , як планувати свій день ефективно і правильно.
Планування розпочинається із визначення пріоритетів — найважливіших і найтерміновіших справ. Зажди, дай вгадаю — якраз їх і не хочеться робити. І замість того, щоб готуватися до контрольної, Ти прибираєш у кімнаті або навіть пишеш твір на післязавтра... А в цей час думка про контрольну неприємно нагадує про себе.

Наступного разу не відкладай неприємну справу на потім — вона все одно псуватиме Тобі настрій, аж поки Ти її не зробиш. «Проковтни жабу» одразу — і решту дня вже не потрібно буде хвилюватися! Підготуйся до контрольної — а потім зможеш гуляти, відпочивати або спокійно займатися тим, що приносить Тобі натхнення.
Правило 20 хвилин
Уяви ситуацію: Ти добре знаєш, що для того, аби гарно скласти іспит, потрібно прочитати важливу книгу. Читати потрібно щодня — аби встигнути закінчити. Але зараз так не хочеться! І ніяк не виходить налаштуватися...

Тут Тобі допоможе правило 20 хвилин. Якщо Ти зовсім-зовсім не хочеш щось робити, може, все ж вдасться трішечки потерпіти? Почитай тільки 20 хвилин — адже це небагато. Цей спосіб точно допоможе:
- За 20 хвилин Ти встигнеш опрацювати частину книги. Щодня потрошку — і маленькими кроками Ти наблизишся до мети!
- А в найкращому випадку – Ти «втягнешся», захопишся книгою, і читатимеш набагато довше, ніж планувалося.
Нагороди себе
Подолання труднощів і лінощів — справа, гідна винагороди! Тож перед тим, як сідати за написання довгого твору чи вивчення величезного вірша, подумай, чим потішиш себе, коли впораєшся з завданням. З'їси смачне тістечко чи подивишся улюблений мультик?

На цьому фото — жартівлива ілюстрація правила з винагородами: прочитуєш частину тексту — можеш з'їсти солодкого ведмедика!
Виконуючи завдання, Ти знатимеш: чим швидше впораєшся з ним — тим ближче Ти до смачного десерту чи улюбленого заняття! А це — непогана мотивація, чи не так? ;)

Що треба зробити
Для початку вибираєте велику і красиву скляну банку. Вона і буде банкою щастя. Ви можете підписати її за допомогою маркера або приклеїти на неї красиву картинку.
Банку треба розмістити на видному місці в будинку.
Щодня батьки і діти повинні описати те, що найкраще трапилося з кожним з них протягом дня. Це можуть бути зовсім прості речі, наприклад, добре слово, посмішка або речі значно більші – іспит, який зданий краще, ніж очікувалося.
Як обрати професію до душі
(інформація для учнів 9-11 класів)

Закінчуєш навчання у школі та серйозно замислюєшся про своє покликання у житті?
Будь-яка робота має приносити задоволення, і не лише матеріальне, але й духовне.
Ти ж не хочеш усе життя нудьгувати по вісім годин щодня?
Саме тому пройди цікавий тест на профорієнтацію .
Він допоможе Тобі краще пізнати себе та зробити правильний вибір професії.

То як, почнемо?
1. Як на мене, контролювати інших людей та вести облік — нудне заняття.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Я краще буду займатися фінансовими операціями, аніж виступати на сцені.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
3. Ніколи точно не розраховую час, який витрачаю на дорогу до школи. Для мене це здається неможливим.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
4. Ризик — моє друге «Я».
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
5. Терпіти не можу безладу.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
6. Охоче проведу вільний час за книжкою про досягнення в сфері науки.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
7. Мої записи зазвичай не надто добре структуровані та організовані.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
8. Я завжди відкладаю частину грошей на потім, не витрачаючи все й одразу.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
9. У мене на робочому столі скоріше безлад, аніж бездоганний порядок.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
10. Люблю виконувати завдання згідно інструкції, або за чітко вказаним алгоритмом.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
11. Якби я був колекціонером, то зберігав би все упорядковано: в папках, шухлядах, на поличках тощо.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
12. Я дратуюсь, коли потрібно навести лад у кімнаті, впорядкувати, або систематизувати щось.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
13. Люблю працювати за комп’ютером — набирати й оформляти тексти, робити розрахунки.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
14. Перш ніж взятися до роботи, я детально продумаю свої дії.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
15. Вважаю, що черпати інформацію з таблиць та графіків — зручно та швидко.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
16. Я в захваті від ігор, де можна розрахувати шанси на перемогу і зробити обережний, але точний хід.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
17. Вивчаючи іноземну мову, потрібно почати з граматики, а не отримувати розмовний досвід без знання граматичних основ.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
18. Я завжди прагну всебічно вивчити проблему, з якою стикаюся (пошукати інформацію в мережі, прочитати необхідну літературу, проконсультуватися зі спеціалістами).
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
19. Коли я пишу листа, мені важливіше:
1. Логічність викладу тексту.
2. Важко відповісти.
3. Образність викладу.
2. Важко відповісти.
3. Образність викладу.
20. Я маю щоденник, в якому планую свої справи на кілька діб уперед.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
21. Я не пропускаю нагоди подивитися випуск політичних та економічних новин.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
22. Я хотів би, що моя професія…
1. Щоразу дарувала мені нову порцію адреналіну.
2. Важко відповісти.
3. Занурювала мене в стан спокою і давала відчуття захищеності.
2. Важко відповісти.
3. Занурювала мене в стан спокою і давала відчуття захищеності.
23. Я виконую роботу в останній момент.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
24. Покористувавшись книгою, я завжди ставлю її на місце.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
25. Лягаючи в ліжко, я напевне знаю, чим займатимусь наступного дня.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
26. У своїх діях і словах керуюсь принципом «Сім раз відміряй, один — відріж».
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
27. Якщо мене чекає відповідальна справа, я неодмінно складу план її виконання.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
28. Після довгих посиденьок з друзями я мию посуд вже вранці.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
29. Я відповідально ставлюсь до свого здоров’я.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
30. Якщо в мене щось не виходить, я…
1. Терпляче шукаю рішення.
2. Важко відповісти.
3. Дратуюся і злюся.
2. Важко відповісти.
3. Дратуюся і злюся.

Підрахуй бали, скориставшись таблицею

Від 49 до 60 балів
Ти прагнеш бути бездоганним у всьому, чого вимагаєш і від оточуючих. Оскільки Тебе цікавлять різноманітні знакові системи (цифри, коди, природні та штучні мови), Ти напевне зможеш знайти себе в професіях, пов’язаних з діловодством, створенням документів, аналізом та перетворенням текстів. Коректор, технічний редактор, нотаріус, секретар — ось ті спеціальності, які Тобі з легкістю вдасться освоїти у вузі. Також Ти можеш стати незамінним співробітником бухгалтерії, відмінним економістом, демографом, чудовим програмістом, картографом або математиком.
Тебе часто захоплює те, що іншим здається нудним та одноманітним. Креслярська справа, робота з паперами, літерами та розрахунками, упорядкування, контроль і аналіз — заняття, в яких Тобі не буде рівних серед колег. Часто люди Твого типу — прекрасні бізнесмени та керівники. Однак Тобі пора вчитися розслаблятися, постійне самовдосконалення виснажує та не дає відчути всі радощі життя.

Від 37 до 48 балів
Люди Твого типу уважні та зібрані. Зазвичай їм підходять професії, які вимагають чудової пам’яті, точних розрахунків, досконалого знання документації та законів. Юрист, митний декларатор, статистик, кресляр, економіст та спеціаліст з комп’ютерних технологій — професії, в яких Ти можеш досягти неабияких успіхів. Проте, пам’ятай, що відповідні їм сфери діяльності вимагають посидючості, зосередженості та здатності абстрактно мислити. Зверни увагу й на професії першого блоку (від 49 до 60 балів), проте в Твоєму випадку робота зі знаковими системами може бути лише частиною іншої, основної професії (приміром, інтенсивне використання іноземних мов, ведення документації, розрахунки — у роботі фінансиста, менеджера та журналіста).

Від 25 до 36 балів
Інтерес до знакових систем у Тебе мало виражений. Проте Ти здатен оперативно і старанно виконувати свої обов’язки. До того ж, дисципліна та вимогливість до себе допоможуть Тобі підкорити будь-яку вершину, було б бажання. Гнучкість та швидкість прийняття рішень сприяють досягненню якнайкращого результату. Тобі підійде робота геолога, меліоратора, еколога, інженера, гідролога, конструктора, вченого. А ще варто подумати про професію ветеринара або агронома. Знакові системи дещо «сухуваті» для Тебе. Тому, обираючи професію, орієнтуйся на власні захоплення та інтереси.

Від 13 до 25 балів
Документи, знаки та розрахунки Тебе точно не цікавлять. Люди Твого типу бездоганні імпровізатори, вміють активно діяти і швидко прийняти рішення, нестандартні і непередбачувані, що характерно для представників творчих професій. Реклама, дизайн, журналістика і психологія — сфери, що в яких Ти почуватимешся мов риба в воді. А ще з Тебе може вийти бездоганний вчитель , продюсер або вихователь.

Від 0 до 12 балів
Такій нестандартній особистості як Ти просто необхідно розвивати силу волі, витримку та дисциплінованість, адже при влаштуванні на роботу Тобі частенько кортітиме робити те, що «хочеться», а не те, чого вимагає керівництво. Робота, що передбачає жорстке виконання плану і дотримання термінів, Тобі навряд чи підійде. Професії художника, фотографа, артиста, скульптора чи поета — з Твоєї категорії. Подумай також і про спеціальність дизайнера, режисера, актора або диригента.
БАНОЧКА ЩАСТЯ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО МИСЛЕННЯ У ДІТЕЙ
(інформація для усіх учасників освітнього
процесу)

Оптимістичний настрій допомагає дітям рости більш здоровими і стати творчими, позитивними і незалежними в майбутньому. У всіх нас бувають важкі часи, які можуть тривати дні, тижні або навіть місяці.
Пережити такі періоди людям допомагає позитивне мислення, ефекти якого науково підтверджені. Психологи, використовуючи дані досліджень, встановили, що налаштування на успіх в конкретній справі може сприяти підвищенню імунітету до деяких інфекційних захворювань.
У випадку з дітьми відбувається те ж саме.
У випадку з дітьми відбувається те ж саме.
Як формувати позитивне мислення у дітей?
Пропоную Вашій увазі чудову методику, розроблену іспанськими психологами.
Що треба зробити
Для початку вибираєте велику і красиву скляну банку. Вона і буде банкою щастя. Ви можете підписати її за допомогою маркера або приклеїти на неї красиву картинку.
Банку треба розмістити на видному місці в будинку.
Щодня батьки і діти повинні описати те, що найкраще трапилося з кожним з них протягом дня. Це можуть бути зовсім прості речі, наприклад, добре слово, посмішка або речі значно більші – іспит, який зданий краще, ніж очікувалося.
При написанні записки інформація, що міститься в ній, відкладається в мозку, навіть якщо ми цього і не усвідомлюємо.
Записку складають і відправляють в банку.
Коли банка буде заповнена, записки виймаються і читаються вголос.
Записку складають і відправляють в банку.
Коли банка буде заповнена, записки виймаються і читаються вголос.

Що дає застосування такої методики
- Дитина навчиться думати про хороші речі, які трапляються з нею протягом дня.
- Вона буде цінувати навіть незначні позитивні речі, які можуть бути непоміченими іншими людьми.
- Дитина зможе відрізняти невеликі проблеми від дійсно істотних.
- Дитина навчиться бути вдячною.
- Все це поліпшить спілкування і атмосферу в цілому в сім’ї.
Немає коментарів:
Дописати коментар