Шановні учні, тут будуть розміщені завдання,
які ви повинні виконувати на час карантину.
Відповіді надсилайте на адресу: galynalogin@gmail.com або на вайбер (0685797004)
13.03.2020. Тема "Хвощі. Плауни"
Переглянути відео
Виконати інтерактивну вправу "Будова хвоща польового", "Життєвий цикл плауна" на закріплення матеріалу.
17.03.2020. Тема "Голонасінні". Лабораторне дослідження "Будова пагонів і шишок хвойних рослин"
Переглянути відео, статтю.
Розглянути схему.
Прочитати параграф 42.
На окремих листках записати лабораторне дослідження, сфотографувати і переслати мені на електронну адресу galynalogin@gmail.com
Інструктивна картка до лабораторної роботи
Тема: Будова голонасінних.
Мета: розвивати вміння робити порівняльний опис рослин, вивчати зовнішню будову хвої; шишки і насіння хвойних, робити висновки про переваги насінних рослин над споровими.
Обладнання: живі або гербарні зразки пагонів та шишок ялини, сосни.
Інструктивна картка
1. Розгляньте пагони сосни і ялини. Порівняйте їх.
2. Розгляньте хвою. Визначте їх форму, розміщення на стеблі, виміряйте її довжину і зверніть увагу на забарвлення.
5. Огляньте жіночі шишки. Яка їхня форма, розміри, забарвлення?
6. Всі дані занесіть у таблицю.
Ознака
|
Сосна звичайна
|
Ялина звичайна
|
1. Особливості хвої
| ||
2. Розташування бічних пагонів
| ||
3. Коренева система
| ||
4. Вимоги до ґрунту
| ||
5. Вимоги до світла
| ||
6. Поширення насіння
|
Намалювати малюнок до дослідження і позначити основні вегетативні органи.
Зробити висновки (подібні і відмінні ознаки), переваги насінних рослин над споровими.
20.03.2020. Тема "Покритонасінні"
Перевірка домашнього завдання. Виконати тест.
Переглянути відео.
Прочитати параграф 43.
Виконайте завдання з підручника на с. 192-193. Порівняйте ознаки однодольних і дводольних покритонасінних, відомості про їхні особливості занесіть у таблицю в зошиті.Виконайте інтерактивну вправу. Класи відділу Покритонасінні
31.03. Тема "Покритонасінні". Практична робота 3 "Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних рослин"
Прочитати параграф 44.
Пригадаємо:
- Що таке класифікація рослин? Навіщо вона потрібна?
Класифікація - це галузь систематики, яка вивчає процес встановлення і характеристики систематичних груп рослин (таксонів), служить засобом зв’язку між ними.
Таксон- це одиниця класифікації.
Пригадайте, які основні систематичні одиниці використовують для класифікації рослин (мал. 1).
Мал. 1. Схема класифікації шипшини голчастої (схему записати у зошит)
Складання схеми про місце покритонасінних у системі живої природи (мал. 2).
Імперія Клітинні форми життя
↑
Надцарство Еукаріоти
↑
Царство Рослини
↑
Підцарство Вищі рослини
↑
Відділ Покритонасінні (Квіткові)
Мал. 2. Місце покритонасінних у системі живої природи (схему записати у зошит)
Виконати практичну роботу №3 (записуємо на окремому подвійному листку, щоб ви роботу могли сфотографувати і переслати мені на електронну адресу galynalogin@gmail.com - здати)
Практична робота №3 Тема: порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.
Мета: виявити відмінності у будові мохів, папоротей і покритонасінних рослин.
Переглядаючи відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=uiTvC-b2i0E
заповнити табличку
ХІД РОБОТИ
1. Уважно розгляньте запропоновані зразки рослин і визначте:
А) особливості будови вегетативних органів;
Б) особливості будови генеративних органів.
2. Результати дослідження занесіть до таблиці.
Ознаки
|
Зозулин льон
|
Щитник чоловічий
|
Горох посівний
|
Корінь
| |||
Стебло
| |||
Листок
| |||
Квітка
| |||
Спорангій
| |||
Насінина
| |||
Плід
| |||
3. Знайдіть спільні та відмінні ознаки в будові мохів, папоротей і покритонасінних рослин.
ПІДСУМКИ
Ми розглядали зразки рослин:______________________________.
Ми виявили такі спільні ознаки в будові цих рослин: у мохів, папоротей і покритонасінних є ___________________________ із зеленими ____________.
Кореневище папороті – це видозмінений _______________. Крім пагонів з листками у папоротей і покритонасінних рослин є _______________________.
Мохи і папороті розмножуються за допомогою _______________, які розвиваються у _____________________.
Ми виявили такі відмінні ознаки в будові мохів, папоротей і покритонасінних рослин: мохи не мають ______________. До ґрунту вони кріпляться за допомогою ___________. Генеративні органи мохів і папоротей ___________________, покритонасінних рослин - _______________________.
Д\З Повторити параграфи 39,41,43. Опрацювати параграф 44.
03.04. Екологічні групи рослин( за відношенням до світла, води,температури). Життєві форми рослин.
12.05. Тема "Сапротрофні - цвілеві гриби".
Прочитати параграф 52.
Переглянути відеоурок "Цвілеві гриби. Сапротрофи".
Дати відповіді на питання:
- До цвілевих грибів належить: а) опеньок; б) пеніцил; в) печериця.
2. Аспергіл може утворювати: а) їстівні плодові тіла із шапинкою;
б) отруйні плодові тіла із шапинкою; в) наліт на скоринці хліба;
г) мікоризу із сосною.
3. Пеніцил є: а) збудником холери; б) збудником чуми; в) збудником грипу; г) виробником антибіотика.
4. Установіть відповідність між грибами та їхніми властивостями:
1) аспергіл а) міцелій гриба складається з багатоядерної клітини;
2) пеніцил б) мікоризоутворюючий гриб, який співіснує із сосною;
3) мукор в) цвілевий гриб, з якого вперше видобули антибіотик;
г) цвілевий гриб, який може спричиняти тяжке захворювання людини
15.05. Тема "Дріжджі - одноклітинні гриби".
Повторити параграф 52.
Переглянути відеоурок
Дати відповіді на питання:
- Які особливості дріжджів?
- Які спільні ознаки в дріжджів, шапинкових і цвілевих грибів?
- У тісто для випікання хліба обов'язково додають невелику кількість харчових дріжджів. З якою метою це роблять? Яким би був хліб, спечений без дріжджів? Чому?
З якою метою це роблять? Яким би був хліб, спечений без дріжджів? Чому?
Виконати тести "Цвілеві гриби. Дріжджі".
Щоб доєднати учнів
За посиланням https://vseosvita.ua/go введіть код: nnz749
19.05. Паразитичні гриби (на прикладі трутовиків та збудників мікозів людини.
1. Прочитати параграф 53.
2. Переглянути відеоуроки
3. Дати відповіді на питання:
- Що собою являють гриби-паразити?
- Поясніть, де можуть проживати гриби-паразити?
- Назвіть приклади паразитичних грибів.
- Розкрийте значення грибів-паразитів в навколишньому середовищі?
- Розкрийте значення грибів-паразитів у життєдіяльності людини?
- Назвіть основні пристосувальні ознаки грибів-паразитів.
- Які існують заходи боротьби з грибами-паразитами рослин?
4. Виконати інтерактивні вправи
Особливості будови грибів https://learningapps.org/11474245
Види грибів https://learningapps.org/2200335
Особливості будови грибів https://learningapps.org/11474245
Види грибів https://learningapps.org/2200335
22.05. Тема "Лишайники".
Прочитати параграф 54.Переглянути відеоурок
Уважно опрацювати презентацію "Лишайники"
Записати у зошит схему:
Виконати інтерактивну вправу "Будова лишайника" https://learningapps.org/11085738
"Лишайники. Класифікація" https://learningapps.org/11084911
Виконайте тест за посиланням
Повторити параграфи 47-54 (К. р.)
Захист міні-проектів. "Гриби у біосфері та житті людини".
Переглянути відеоурок
Виконати міні-проект.
Контрольна робота.Виконати контрольне підсумкове тестування.
29.05. Узагальнення "Будова та життєдіяльність організмів"
Повторити вивчений матеріал.
Контрольна робота.Виконати контрольне підсумкове тестування.
Щоб доєднати учнів
За посиланням https://vseosvita.ua/go введіть код: dgr946
або
Перейдіть за посиланням:
https://vseosvita.ua/test/start/dgr946
https://vseosvita.ua/test/start/dgr946
Відскануйте QR-код
за допомогою смартфона:
за допомогою смартфона:
Повторити вивчений матеріал.
Немає коментарів:
Дописати коментар