“Праця, оптимізм, постійне самовдосконалення - запорука життєвого успіху”

Українська література. Учитель: Баб'як Д.С.

Шановні учні, тут будуть розміщені завдання, які ви повинні виконувати на час карантину. 
Відповіді надсилайте на адресу: babjakdarija@gmail.com або на вайбер (0672812474)
Успіхів у навчанні!

9 клас 
16.03.


Тема: Т.Шевченко "І мертвим, і живим, і ненародженим землякам своїм..." Продовження теми землячків у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти.  
Домашнє завдання: Зробити ідейно-художній аналіз послання.Виписати крилаті вислови,афоризми. Повторити вивчене з ТЛ: послання.


17.03.


Тема:  Т.Шевченко "І мертвим, і живим, і ненародженим землякам своїм..." Засудження комплексу меншовартості , національного безпам'ятства та байдужості до рідної мови.
Домашнє завдання: вивчити напам'ять уривок від слів "Доборолась Україна до самого краю..." до "... в хату не пускають".

30.03

Тема:  Тарас Шевченко. Вічна тема матері й сина. Еволіція жіночого образу у творах Т. Шевченка. "Катерина". 
У нашім раї на землі
                                                                         Нічого кращого немає,
                                                                         Як тая мати молодая
                                                                         З своїм дитяточком малим.

                                                                                             Т. Г. Шевченко
Презентація до твору Т. Шевченка "Катерина"


Виконайте інтерактивну  вправу  «Дерево  рішень».
  Проблема.  Яке  рішення  могла   прийняти  Катерина,  коли б не покінчила життя самогубством? Або запропонуйте власне рішення, поради щодо розв’язання проблеми героїні? Чи можна було щось зробити по-іншому?
      Рішення 1.  Випросила б прощення  в батьків  і  залишилася вдома.
Позитивне –

Негативне – 
      Рішення 2 Підкинула  дитину  бездітним  заможним  людям.
Позитивне –
Негативне  - 

      Рішення 3  Пішла  б  у  найми  в  місто,  працювала  б  при  монастирі.
Позитивне -  
Негативне –


Домашнє завдання: Прочитати матеріал підручника на с. 234. Прочитати поему "Наймичка".


31.03

Тема: Тарас Шевченко. "Катерина". Романтичне втілення теми жіночої долі. 
Методичний коментар 




Мистецький компонент: Богородиця в українському іконописі (живопис)


Домашнє завдання: Опрацювати критичний матеріал підручника на с. 234. Скласти сенкан до образу Катерини. Написати твір-мініатюру "Хто винен у трагедії Катерини?".

06.04

Тема: "Наймичка". Реалістично-побутове втілення жіночої долі.
Перегляньте фільм за посиланням

Методичний коментар 


Сенкан
«Наймичка»
соціально-побутова поема
історія життя Ганни
щастя: син поруч
гімн материнству.
Домашнє завдання: 

– скласти сенкан до образу Ганни;
–підготувати питання для інтерв'ю з Ганною;
Повторити творчість Григорія Сковороди
07.04

Тема: Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорсокість народної моралі ("У нашім раї на землі..."). Наскрізний ліризм творів Т. Шевченка про жіночу долю.


Завдання: за наведеною цитатою пізнати героїню твору.

1.      • «Така її доля… О боже мій милий! /За що ж ти караєш її, молоду? /За те, що так щиро вона полюбила /Козацькії очі? Прости сироту. /Кого ж їй любити? Ні батька, ні неньки…» 
2.      • «Не журиться… — /Вмиється сльозою, /Возьме відра, опівночі /Піде за водою, /Щоб вороги не бачили» 
3.      • «Я сирота з Вільшаної, /Сирота… /Батька ляхи замучили, /А мене … боюся. /Боюсь згадать, моя сиза… /Узяли з собою» 
4.      «Пішла полем, ридаючи, /В тумані ховалась /Та крізь сльози тихесенько /Про вдову співала» 
5.      • «Біля того гаю, /Що чорніє над водою, /Щось біле блукає /… . /А може, жде козаченька, /Щоб залоскотати» 
6.      • «І усміхнулася небога, /Проснулася — нема нічого… /На сина глянула, взяла /Його тихенько сповила /Та, щоб дожать до ланового, /Ще копу дожинать пішла» 
7.      • «А мене, не знаю за що, /Убити — не вбили, /Тільки мої довгі коси /Остригли, накрили /Острижену ганчіркою, /Та ще й реготались» 

Домашнє завдання: Прочитати матеріал підручника на с. 228-232, твір Тараса Шевченка "У нашім раї на землі...". Виконати завдання 7-9 на с. 232.

13.04


Тема: Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення з нього. "Доля.". Риси автобіографізму в образі ліричного героя. ТЛ: ліричний герой (поглиблино).

Домашнє завдання: Прочитати матеріал підручника на с.239-242. Виконати завдання 3 на с.241. Вивчити напам'ять вірш "Доля". Повторити творчість 
І. Котляревського ("Енеїда")

14.04

Тема: "Росли укупочці, зросли...". Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини на землі. ТЛ: лірична медитація. Прочитати твір Марка Вовчка "Маруся".
ПЧ №3. Т. Шевченко "Художник".
Перегляньте відео:

*клік*  

*клік*

Домашнє завдання: Прочитати матеріал підручника на с.243. Підготувати ідейно-художній аналіз поезії "Росли укупочці, зросли...". Знайти інформацію про ставлення Т. Шевченка до Бога. Повторити Повторити творчість 
І. Котляревського ("Наталка Полтавка").4

21.04

Тема: Біблія в житті Т.Шевченка 
Світле проорцтво поета ("Ісаїя. Глава 35"). Художня інтерпретація творів із Книги псалмів, риси її національної своєрідності у Т.Шеченка. ТЛ: псалом.

Перегляньте презентацію:

*тик*

Домашнє завдання: Прочитати матеріал підручника на с. 244-247. Виконати 1-2 завдання із презентації (останній слайд).


27.04

Тема: Тестові завдання за змістом творів Т. Шевченка.

Домашнє завдання: Пройдіть тести. Прочитати роман П. Куліша "Чорна рада"

за посиланням



28.04

Тема: Світова велич українського поета. Визначні діячі світової культури про Т. Шеченка. Ушанування пам'ять поета в Україні й за кордоном. РМ №4. Диспут за проблематикою творів Т.Шевченка. 

Перегляньте відео:

*клік*
Домашнє завдання: Прочитати матеріал підручника на с. 249. Повторити вірші Т. Шевченка, які потрібно було вивчити напам'ять. Записати декламування на відео і надіслати на вайбер для перевірки.


04.05

Тема: Пантелеймон Куліш - відомий письменник, перший український професійний літературний критик, перекладач.

Перегляньте відео:
*клік*


Літературний диктант «Чи все я знаю про П. Куліша?»
1. «Могучий майстер української мови й творець українського правопису»,— так зазначив про П. Куліша Т. Шевченко.
2. Фольклор був для Пантелеймона Олександровича поштовхом до слова, книжки, самоосвіти. 
3. «Духовна мати» для митця — «Новгород-Сіверська гімназія».
4. Балади Є. Гребінки П. Куліш вивчив майже всі напам’ять. 
5. Справжнім відкриттям для чутливого до краси національно свідомого гімназиста Пантелеймона виявився збірник «Українські народні пісні», укладений 
М. Максимовичем. 
6. У 1841 р. П. Куліш закінчив юридичний факультет Київського університету. 
7.Пантелеймон Олександрович вперше познайомився з М. Костомаровим, Тарасом Шевченком, перебуваючи на засланні у Тулі. 
8. «Кулішівка» — збірка поетичних творів митця. 
9. П. Куліш вважав, що політична боротьба шкідлива для справи національного відродження. 
10. Перша поетична спроба письменника — поема «Маруся Богуславка».
11. П. Куліш був головним редактором журналу «Основа». 

12.Псевдонім дружини письменника — Ганна Барвінок. 

Домашнє завдання: 
Прочитати роман-хроніку «Чорна рада».
Визначте й запишіть елементи двох сюжетних ліній роману «Чорна рада»: історичної та любовної. Вивчити матеріал підручника на с. 250-253.


05.05

Тема: "Чорна рада" - перший україномовний історичний роман-хроніка. Походження його назви. Історична основа й авторська уява. Романтичність стилю. Динамічний інтригуючий сюжет. ТЛ: роман, роман-хроніка, історичний роман.

Перегляньте відео:

*клік*


Заповніть «анкету твору». 

Автор
Назва

Жанр

Тема

Герої
Час дії

Основна думка

Проблематика

Сюжетні лінії



Домашнє завдання: Вивчити матеріал підручника на с. 234-254, відомості з ТЛ виписати в зошити (с.253).


12.05

Тема: Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов'язку.

Методичний коментар


Відмінне і спільне між історичною особою та літературним героєм.
Яким Сомко

Спільне
Відмінне
1.    Виражав погляди козацької старшини.
1.    Вік герою: під час Ніжинської ради, за історичними джерелами, Сомко був літньої людиною, а в романі він дуже молодий, ще й не одружений.
2.    Зневажливо ставився до черні, хотів навічно закріпити стати без права переходу з одного в інший.
2.    Погляди стосовно зовнішньої політики: за історичними даними, Сомко був прихильником союзу з Росією, а в "Чорній раді" він поміркована людина, прагне автономії України.
3.    І в літописах, і в романі однаково подано Ніжинську раду і збройний конфлікт під час виборів гетьмана.
3.    Моральне обличчя: історія свідчить, що був далеко не безгрішний у політиці, в романі Сомко кришталево чесна й порядна людина.
4.    Історичні факти свідчать, що Яким Сомко був скараний на горло за велінням І.Брюховецького, про це згадується і в романі.
4.    Стосунки із Золотаренком: за історичними даними, Золотаренко не зрікався булави на користь Сомка, а навпаки.
Домашнє завдання: Виконати завдання 6-8 на с. 290-291. Повторити творчість Григорія Квітки-Основ'яненка 



18.05

Тема: Марко Вовчок. Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач. "Народні оповідання".

Перегляньте презентацію:

*тик*

Домашнє завдання: Вивчити матеріал підручника на с. 293-295. Прочитати повість "Інститутка". Повторити вивчене з теми "Література українського романтизму".


19.05

Тема: Продовження теми народного життя в повісті "Інститутка". Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів-людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі. ТЛ: реалізм.

Перегляньте презентацію


Домашнє завдання: Прочитати літературно-критичний матеріал підручника на с. 308-312. Виконати завдання 6 на с. 312. Повторити творчість П. Куліша.


25.05

Тема: Контрольна робота №6 (відповіді на запитання). Нова українська література (творчість П. Куліша і Марка Вовчка).

Дайте поширену відповідь на запитання:

1. Зображення історичного минулого України в романі П. Куліша "Чорна рада".
2. Напишіть листа до улюбленого героя/героїні роману П. Куліша "Чорна рада". 
3. Чому, на вашу думку, твір Марка Вовчка дістав назву не "Устина", не "Панночка", а "Інститутка".
4. Порівняйте образи Устини і панночки (за романом Марка Вовчка "Інститутку")
Домашнє завдання: Повторити твори, які вивчалися впродовж року.
25.05
Тема: Робота над помилками, допущеними у відповідях на запитання. ПЗЧ №4. Марко Вовчок "Маруся".
Перегляньте презентацію:
*тик*
Домашнє завдання: Повторити твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільшу зацікавленість.

29.05
Тема: Урок-підсумок. Бесіда про твори які вивчалися впродовж року й викликали найбільшу зацікавленість.
Змолоду набирайся знань, щоб не пуста була твоя власна криниця. 

Народна мудрість
На кожну літеру слова « Література» напишіть слово-побажання
Л – 
І – 
Т – 
Е – 
Р – 
А – 
Т – 
У – 
Р – 
А – 
1.     Бесіда за питаннями.
-         Назвіть письменників, творчість яких вас захопила.
-         Назвіть ваші улюблені твори з програми 9 класу. Чим вони вам сподобалися?
-         Які ваші улюблені герої  з прочитаних творів? Чому саме вони?
-         Вчинки яких героїв вразили вас найбільше? Чому?
-         Що вам сподобалося більше: опрацьовувати зміст прозових чи поетичних творів?
-         Який урок у 9 класі став для вас відкриттям чогось нового?
Домашнє завдання: Рекомендована література на літо: 
- Іван Нечуй-Левицький "Кайдашева Сім'я"
- Панас Мирний (П.Рудченко) "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"
- Іван Карпенко-Карий (І. Тобілевич) "Мартин Боруля", "Халяїн"
- Іван Франко "Мойсей"
- Михайло Коцюбинський "Intermezzo", "Тіна забутих предків"
- Олька Кобилянська "Impromtu phantasie", "Valse melancolique"
- Василь Стефаник "Камінний хрест"
- Володимир Винниченко "Момент", "Записки Кирпатого Мефістофеля"
- Леся Українка "Лісова пісня"
10 клас 
12.03


Тема: В. Винниченко. Життя і творчість, громадська і політична діяльність. 
Винниченко-художник. Успіх п'єс В. Винниченка на світовій сцені.
Домашнє завдання: Підібрати цікаві факти із життя і творчості Володимира Винниченка. Прочитати новелу "Момент".


13.03


Тема: Поєднання в новелі "Момент" реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту. 
Домашнє завдання: Підготувати цитатну характеристику образу панни. Повторити вивчене з ТЛ: імпресіонізм



17.03

Тема: Образ панни (Мусі) - утілення ідеї вічної жіночності, краси. Імпресіонізм новели.
Значення літературно-художньої спадщини В.Винниченка. ПЧ №2 Бесіда за змістом роману "Записки Кирпатого Мефістофеля" В.Винниченка.
Домашнє завдання: Довести, що твір В.Винниченка "Момент" - психологічна новела. Повторити творчість В.Стефаника.


19.03

Тема: Контрольна робота (відповіді на запитання). Модерна українська проза (творчість В. Стефаника, В. Винниченка).
Домашнє завдання: Повторити вивчене з теми "Театр корифеїв".


31.03

Тема: Образне слово поетичного модернізму. Альманах "З-над хмар і з долин", угруповання "Молода муза" - зв'язок із зарубіжною літературою, "нова" драма на межі століть

Домашнє завдання: Прочитати матеріл підручника на с.205-206. Підготувати повідомлення на тему "Чому життя Лесі Українки називають подвигом?". Аргументувати свою думку конкретними прикладами. 

02.04


Тема: Леся Українка (Лариса Косач). Життєвий і творчий шлях. Драматична спадщина. Роль родини, купьтурного оточення й самоосвіти у формуванні світобачення письменниці.

     За фрагментами уривків назвіть твори Лесі Українки, які вивчались у попередніх класах.

1.     Місяць яснесенький
Промінь тихесенький
Кинув до нас.
Спи ж, мій малесенький,
Пізній бо час.          

2.     «Мамо, іде вже зима,
Снігом травицю вкриває,

В гаю пташок вже нема…
Мамо, чи кожна пташина,
В вирій на зиму літає?» -
В неньки спитала дитина.
                                    
3.     Як дитиною, бувало,
Упаду собі на лихо,
То хоч в серце біль доходив,
Я собі вставала тихо.
«Що болить?» - мене питали,
Але я не признавалась –
Я була малою горда, -
Щоб не плакать, я сміялась.
                          
4.     Хотіла б я піснею стати
У сюю хвилину ясну,
Щоб вільно по світі літати,
Щоб вітер розносив луну.
     
5.     Була весна весела, щедра, мила,
Промінням грала, сипала квітки.
Вона летіла хутко, мов стокрила.
За нею вслід співучії пташки!
                                    
6.     Золотих не хочу лаврів,
З ними щастя не здобуду.
Як я ними увінчаюсь,
То поетом вже не буду.
Не поет, хто забуває
Про тяжкі народні рани,
Щоб собі на вільні руки.
Золоті найдіть кайдани.

                                    
Переглянути відео за посиланням

Домашнє завдання: Прочитати матеріал підручника на с. 206-210. Пройти тести за посиланням.

07.04


Тема:  Збірка поезій "На крилах пісень", її висока оцінка І.Франком.Неоромантизм як основа естетичної позиції Лесі Українки. "Contra spem spero!" як світоглядна декларація ильної, вольової особистості.
Призначення поета й поезії, мужність ліричної героїні, автобіографічні мотиви ("Слово, чому ти не твердая криця...").
ТЛ: неоромантизм
 Усний літературний диктант 
1. Назва першого Лесиного вірша.
2.  Рік виходу першої збірки Лесі Українки.
3. 1899 р. вийшла збірка…
4. Свої вірші Леся Українка компонувала за… принципом.
5.  1902 р. виходить збірка…
6 Крім віршів, Леся Українка писала.

Перегляньте відео за посиланням 

Домашнє завдання: Прочитати матеріал підручника на с. 212-214, 215-216. Вивчити напам'ять вірш Лесі Українки "Contra spem spero!". Повторити творчість Івана Карпенка-Карого. Записати в зошити ознаки неоромантизму.


14.04


Тема:  Відданість своїм мріям, наполеглеве прагнення до мети ("Мріє. не зрадь"). Зображення повені людських почутів у вірші "Стояла я і слухала весну..."

Перегляньте відео за посиланням

Перегляньте відео за посиланням

Робота з таблицею            "Стояла я і слухала весну..."           "Мріє. не зрадь"      
Автор

Час та місце написання

Збірка, у якій розміщено поезію

Короткий зміст

Тема

Ідея

Жанр

Робота з таблицею „Художні засоби твору”
Епітети

Метафори

Метонімії

Персоніфікації

Порівняння

Домашнє завдання: Прочитати матеріал підручника на с. 216-218. Напишіть твір-мініатюру "Чи варто завжди йти до своєї мрії?" Прочитати твір "Лісова пісня".


16.04


Тема: Драма-феєрія "Лісова пісня". Фолькрорно-міфологічна основа. ТЛ: драма-феєрія

Перегляньте фільм за посиланням

 Теорія літератури. Визначення за словником. 

Особливості драми-феєрії:
• фантастично-казковий сюжет;
• дійові особи: міфічні або фантастичні істоти;
• відбуваються надзвичайні історії; •

• театральний ефект з безліччю } театральних трюків (західноєвропейська феєрія)

Домашнє завдання: Прочитати матеріал підручника на с. 221-223. Дібрати цитати для характеристики Мавки і дядька Лева. Повторити творчість Івана Франка.


21.04


Тема: Символічність образів Мавки і дядька Лева - уособлення духовності і краси.
Матеріали до уроку


Світ людей (реальний)
Світ природи (фантастичний)
Персонажі драми


Їхнє життя


Характеристика образу Мавки
1. Місце Мавки в системі образів „Лісової пісні”.
2. Риси характеру героїні.
3. Як розкривається характер Мавки в її вчинках, у стосунках з іншими персонажами (міфічні персонажі)? Які висловлювання дійових осіб доповнюють характеристику героїні?
4. Як характеризує Мавку її любов до Лукаша?
5. Портретні риси як засіб розкриття душевної краси героїні.
6. Роль пейзажу в розкритті психологічного стану Мавки.

7. Ставлення лесі Українки до своєї героїні.

Характеристика дядька Лева
1. Місце дядька Лева в системі образів драми „лісова пісня”.
2. Безкорисливість — провідна риса характеру дядька Лева.
3. Художні засоби розкриття характеру персонажа.
4. Зображення дядька лева в його діях і вчинках.
5. Портрет дядька Лева.
6. Показ взаємин дядька Лева з іншими персонажами та їхнє судження про нього.
7. Мовна характеристика персонажа.
8. Дядько Лев — реалістичний образ мудрого й щирого селянина-трудівника.

Домашнє завдання: Опрацювати матеріал підручника на с. 225-227. Написати листа до Мавки або дядька Лева.


23.04


Тема: Мати Лукаша й Килина - антиподи головній героїні Мавці. Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини.


Продумайте розповіді про героїв за планом (усно):

Характеристика образу Лукаша
1. Позитивні задатки в характері, творча обдарованість Лукаша (лагідність, щирість, музикальність).
2. Вплив дядька лева на формування кращих рис в характері юнака (любов до природи, віра в безмежні можливості людського пізнання, працьовитість, правдивість, чесність, любов до народної творчості).
3. Негативний вплив на Лукаша його оточення та обставин життя (нерішучість, безвольність, непослідовність у вчинках і почуттях, відсутність внутрішньої гармонії, інстинкт власника).
4. Зближення з Мавкою — перемога світлого й благородного в характері героя.

5. Причини трагедії Лукаша.

Характеристика Килини.
1. Місце Килини в системі образів „Лісової пісні”.
2. Риси характеру героїні.
3. Як розкривається характер Килини в її вчинках, у стосунках з іншими персонажами? Які висловлювання дійових осіб доповнюють характеристику героїні?
4. Як характеризує Килину її любов до Лукаша?
5. Портретні риси героїні.

Характеристика матері Лукаша
1. Місце матері Лукаша в системі образів драми „лісова пісня”.
2. Художні засоби розкриття характеру персонажа.
3. Зображення матері Лукаша в діях і вчинках.
4. Портрет матері Лукаша.
5. Показ взаємин матері Лукаша з іншими персонажами та їхнє судження про нього.

Домашнє завдання: Пройдіть тести за посиланням Опрацювати матеріал підручника на с. 226.


28.04

Тема: Микола Вороний. Коротко про життя і творчість, багатогранну діяльність митця. Єдність краси природи і мистецтва, образотворчі засоби в поезії "Блакитна Панна". ТЛ: символізм.

Прослухайте аудіозапис:

*клік*

Також перегляньте презентацію:

*клік*

Домашнє завдання: Прочитати матеріал підручника на с. 229-237. Вивчити напам'ять вірш "Блакитна Панна". (Запишіть читання вірша напам'ять на відео та надсилайте його мені на вайбер).


30.04

Тема: Узагальнено-ідеалізований жіночий образ як сюжетний центр символістського твору. Мотив самотності людини ("Інфанта")

Перегляньте презентацію:

*тик*
Домашнє завдання: Вивчити матеріал підручника на с. 237-238. Написати ідейно-художній аналіз поезії "Інфанта".


05.05


Тема: Олександр Олесь (О. Кандиба). Коротко про життя і творчість, світоглядні переконання митця. "Чари ночі" - перлина інтимної лірики української поезії. 

Перегляньте відео:

*тик*

*тик*

*тик*

Домашнє завдання: Прочитати матеріал підручника на с. 240-244. Виконати завдання 3 на с. 242 (про "Чари ночі"). Вивчити напам'ять вірш "Чари ночі". Читання вірша напам'ять записати на відео і надіслати на вайбер.


07.05


Тема: Олександр Олесь. Експресивне висловлювання патріотичних почуттів ("О слово рідне! Орле скутий!...").
Прослухайте декламування вірша:

*тик*

Домашнє завдання: Прочитати матеріал підручника на с. 244, 245. Скласти паспорт вірша "О слово рідне! Орле скутий!...". Прочитати етюд "По дорозі в казку".




12.05
Тема: Олександр Олесь. Драматичний етюд "По дорозі в казку". Дорога в казку - символ духовних поривань до кращого життя. Лідер - сильна особистість. Трагічна суперечність між мрією, духовністю та жорстокістю. ТЛ: драматчний етюд.

Перегляньте презентацію:

*клік*

Домашнє завдання: Дати відповіді на запитання останнього слайду у письмовій формі. Прочитати матеріал підручника на с. 245- 247. Повторити творчість поему Івана Франка "Мойсей".


14.05

Тема:  Контрольна робота (письмовий твір у формі есе). Образне слово поетичного модернізму (творчість Лесі Українки, Миколи Воронного, Олександра  Олеся).


Есе – невеликий за обсягом прозовий твір, що має довільну композицію і виражає підкреслено індивідуальну точку зору автора та враження з конкретного приводу чи питання й не претендує на вичерпне та визначальне трактування теми
Орієнтовний план формального  есе
1. ВСТУП – один абзац
·         Використовуйте «пастки» для залучення уваги, такі як: цитата, вірш, питання, роздуми, незвичайні факти, ідей або смішні історії.
·         Немає необхідності висловлювати в першій пропозиції основну думку.
·         Уникайте таких фраз, як «Це есе про ...» або «Я збираюся поговорити про...».
2. ОСНОВНА ЧАСТИНА – 2-3 абзаци.
·         Виражайте свої думки зрозуміло.
·         Підкріплюйте основні ідеї фактами, роздумами, ідеями, яскравими описами, цитатами або іншою інформацією чи матеріалами, які інтригують і захоплюють увагу читача.
·         Використовуйте довідкові матеріали, щоб усунути тавтологію.
3. ВИСНОВОК – один абзац.
·         Продемонструйте вашу позицію щодо порушеної проблеми.

·         Зробіть узагальнення та аргументацію, яка підсумовує викладене в основній частині.

Домашнє завдання: Написати твір-есе   "Образне слово поетичного модернізму (творчість Лесі Українки, Миколи Воронного, Олександра  Олеся)." 
Підготувати повідомлення про письменників-земляків, їхні твори.


19.05

Тема:  РМ. Творча робота (асоціативний етюд) за поезією Лесі Українки,  Миколи Вороного та О.Олеся (усно).

Перегляньте презентацію

Домашнє завдання: Створити етюд за поезією Лесі Українки,  Миколи Вороного та О.Олеся (усно).

21.05


Тема: ЛРК №2. Тернопільська організація Національної спілки письменників України. Молода муза свого району, міста, села.

Методичний коментар
Тернопільська облаcна організація НСПУ утворена на установчих зборах 28 лютого 1984 р.
До першого складу організації увійшли: поети Володимир ВихрущБорис ДемківГанна Костів-ГускаМихайло ЛевицькийГеоргій Петрук-Попик, драматург Олексій Корнієнко та літературознавець Роман Гром'як. Відповідальним секретарем організації обрано Георгія Петрука-Попика. В установчих зборах взяли участь 1-й секретар СПУ Павло ЗагребельнийРоман ЛубківськийРоман Федорів, гості з Києва, Львова, Хмельницького, Луцька та інших міст.
Попередником організації було обласне літературне об'єднання, створене 1950 року. З кінця п'ятдесятих спілку на Тернопіллі 10 років представляв письменник і драматург Олекса Корнієнко.
Домашнє завдання: Прочитати матеріал підручника "Література рідного краю" на с. 409, поезії із збірки Петра Ткача (на вибір).


26.05
Тема: Узагальнення та систематизація вивченого. Бесіда про вивчені твори української літератури. 
28.05
Тема: Узагальнення та систематизація вивченого.
Обмін думками про знакові для свого часу твори, актуальних нині. 
Домашнє завдання: Література для читання в 11 класі:
- Микола Хвильовий "Я (Романтика)".
-Юрій Яновський "Майстер корабля".
- Валер'ян Підмогильний "Місто".
-Остап Вишня "Моя автобіографія", "Письменники", "Сом".
- Микола Куліш "Мина Мазайло".
- Осип Турянський "Поза межами болю".
- Іван Багряний "Тигролови".
- Олександр Довженко "Щоденник" (періоду війни), "Зачарована Десна"
-Олесь Гончар "Модри Камень"
- Іван Багряний "Сад Гетсиманський".
- Григір Тютюнник "Три зозулі з поклоном"
- Ліна Костенко "Маруся Чурай".
-  Г. Пагутяк "Потрапити в сад", "Косар".
- Ю. Андрухович "ShevchenkoisOK".
- В. Діброва "Андріївський узвіз".
- Я. Мельник "Далекий простір"

11 клас 
16.03


Тема: Дмитро Павличко. Основні відомості про поета, перекладача. Основні мотиви його творів. Пісенна лірика, її популярність. ("Два кольори," "Я стужився, мила, за тобою...")
Домашнє завдання: Скласти паспорт віршів Дмитра Павличка "Два кольори," "Я стужився, мила, за тобою...". Повторити творчість Тараса Шевченка.


17.03


Тема: Іван Драч. Невтомний шукач нового змісту і нової форми в поезії. "Балада про соняшник" - поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічність образів соняшника, сонця.
Домашнє завдання: Написати відгук на твір Івана Драча "Балада про соняшник". Підготувати повідомлення про М.Вінграновського. Повторити вивчене з ТЛ: балада


30.03


Тема: Микола Вінграновський. Коротко про поета, прозаїка, кіномитця. "У синьму небі я висіяв ліс." Інтимна лірика зб. "Цю жінку я людлю".
Перегляд фрагмента фільму "Повість полум'яних літ". 
*клік*
Метод «Прес». Визначити жанр, тему, ідею, художні засоби вірша «У синьому небі я висіяв ліс»
Жанр — 
Тема: «У синьому небі я висіяв ліс» —  
Ідея:  
Художні засоби:
□ епітети: 
□ метафори:

□ анафора: 
Домашнє завдання: Опрацювати матеріал підручника на с. 201, 202. Виконати завдання 10 на с. 202. Вивчити напам'ять 1 поезію поета -"шістдесятника"  (на вибір). Прочитати новелу Григіра Тютюнника "Три зозулі з поклоном". Повторити: ТЛ: новела.


31.03


Тема: Григір Тютюнник "Три зозулі з поклоном". Коротко про письменника і його творчість. "Вічна" тема "Любовного трикуутника" в новітній інтерпретації. Роль художньої деталі в розкритті характеру, ідеї. ТЛ: художня деталь.

Пісня "Летіла зозуля через мою хату" стала поштовхом до написання новели:
*клік*

Домашнє завдання: Прочитати матеріал підручника на с. 205-207. Виконати завдання №12 на с. 207. Написати твір-мініатюру на тему: "Образ любові як втілення високої християнської цінності в новелі Григіра Тютюнника "Три зозулі з поклоном"".

03.04

Тема: Ліна Костенко. Творчий шлях. "Страшні слова, коли вони мовчать", "Хай буде легко. Дотиком пера..." - ліричні роздуми про значення слова в житті людини, суть мистецтва, його роль у суспільстві.  

Переляньте презентацію
 за посиланням

Прослухайте декламування вірша «Страшні слова, коли вони мовчать…» 


Прослухайте вірш «Хай буде легко. Дотиком пера…», покладений на музику 



Домашнє завдання: Прочитати матеріал підручника на с. 209-214. Виконати тести на с.211-212. Повторити творчість "київських неокласиків".

06.04

Тема: Ліна Костенко "Недумано, негадано..." - інимна лірика як спонука до роздумів про суть кохання. "По сей день Посейдон посідає свій трон...": мотив єднання людини зі світом рукотворної краси і природую.

Послухайте пісню за посиланням

Домашнє завдання: Опрацювати матеріал підручника на с.213-215. Вивчіть напам'ять одну поезію (на вибір). Прочитати "Маруся Чурай". Пройти тести за посиланням


13.04

Тема:   Історико-фольклорна основа історичного роману у віршах "Маруся Чурай".Духовне життя нації крізь призму нещасливого кохання.
Перегляньте відео за посиланням


Мару́ся Чура́й (1625–1653) — напівлегендарна українська народна співачка та поетеса часів Хмельниччини, яка, за переказами, жила в Полтаві. Їй приписують авторство низки відомих у народі пісень: «Ой не ходи, Грицю», «Котилися вози з гори», «Засвіт встали козаченьки» та інші.

Біографія

За переказами, Маруся Чурай народилася в 1625 (за іншими версіями — у 1628 або 1629) році в сім'ї козацького сотника Гордія, який був одним із провідників антипольського повстання. Після смерті батька, котрий був одним зі старшин під час Повстання Острянина та у 1638 році як бунтівник спалений на багатті у Варшаві[3], залишилася жити з матір'ю в Полтаві. Їхній будинок стояв на березі Ворскли, неподалік Хрестовоздвиженського монастиря, що зберігся досі.
В юності дівчина мала багато залицяльників, серед яких був молодий козак Іскра Іван Якович, але своє серце вона віддала Грицю Бобренку (за іншими версіями — Гриць Остапенко), сину хорунжого Полтавського полку, з яким згодом таємно заручилася. Зі спалахом Хмельниччини у 1648 році Гриць вирушив на війну, обіцяючи повернутись. Дівчина чекала на нього 4 роки. Проте коли Гриць повернувся до Полтави, він вже не звертав уваги на Марусю, бо покохав іншу, Ганусю із заможної полтавської сім'ї. Зраджена дівчина не витримала втрати та вирішила отруїти себе зіллям, що вона таємно взяла у місцевої бабусі-відьми, але яке ненароком випив Гриць.

Улітку 1652 року полтавський суд засудив Марусю до страти, але її було амністовано універсалом Богдана Хмельницького, який приніс Іван Іскра. Текст універсалу: «В розумі ніхто не губить, кого щиро любить. Отже, і карати без розуму не доводиться, а тому наказую: зарахувати голову полтавського урядника Гордія Чурая, відрубану ворогами нашими, заради чудових пісень, що вона їх складала. Надалі ж без мого наказу смертних вироків не здійснювати. Марусю Чурай з-під варти звільнити». Для покути дівчина ходила на прощу до Києва, але повернувшись у 1653 році до Полтави померла у віці 28 років, не перенісши смерті коханого (за іншими даними — в 1652 році у Полтаві від сухот невдовзі після амністії або стала монашкою якогось з українських монастирів).

Домашнє завдання: Виписати цитати до характеристики Марусі Чурай. Прочитати матеріал підручника на с.216,217,220. Повторити пісні Марусі Чурай.

14.04

Тема: Ліна Костенко "Маруся Чурай". Центральні проблеми: митець і суспільство, індивідуальна свобода людини. ТЛ: Роман у віршах.

Перегляньте презентацію за посиланням

2. Теорія літератури
Роман у віршах — різновид змішаного жанру, що поєднує багатоплановість, епічні принципи розповіді з суб’єктивністю, притаманною ліричним творам.
Роман у віршах став популярним у ХІХ-ХХ ст. Межують з ним драматична поема, віршована повість.
В Україні помітне пожвавлення цього жанру спостерігається у 60-70 рр. XX ст. (хоча представлений він й у 30-50 рр.: «Марина» М. Рильського, «Червоногвардієць» В. Сосюри) «Поліська трилогія» О. Підсухи, «Молодість брата» Л. Первомайського, «Маруся Чурай» Ліни Костенко.

Роман у віршах — одна з найскладніших літературних форм, суть якої полягає в тому, що у великому художньому полотні епічний спосіб зображення життя через систему подій і розгорнутий сюжет, через змалювання сформованих характерів поєднується з глибоким ліризмом — віршованою, емоційно забарвленою мовою, з безпосереднім вираженням внутрішнього стану й почуттів автора.

Домашнє завдання: Підготувати характеристику образу Марусі Чурай за планом. Орієнтовний план:
1. Портрет героїні роману як засіб розкриття її характеру.
2. Батьки Марусі.
3. Художня обдарованість.
4. Стосунки: Маруся — Грицько, Маруся — Іван.
5. Піснетворчість.
6. Спільне й відмінне між Марусею Чурай та Мавкою з «Лісової

пісні» Лесі Українки.

7. Моє ставлення до образу Марусі Чурай.
Повторити творчість П.Куліша ("Чорна рада").



21.04
Тема: Ліна Костенко "Маруся Чурай". Центральні проблеми: митець і суспільство, індивідуальна свобода людини. 
Методчний коментар
Компаративний аналіз
«Маруся Чурай»
Ліна Костенко
«Лісова пісня»
Леся Українка
Жанр
Роман у віршах
Драма-феєрія (проблемно-філософська драматична поема)
Основна проблема
Незнищенність українського народу, глибока віра в його духовну силу й могутність
Боротьба за вільне, творче, гармонійне, духовно багате життя
Проблематика твору
Митець і народ; митець і суспільство; батьки і діти; проблема кохання; проблема зради
Людина й мистецтво; добро і зло; проблема кохання; проблема самозради
Любовний трикутник
Маруся — Гриць — Галя
Мавка — Лукаш — Килина
Дії
Гриць Бобренко: було йому дано якусь людську неординарность, але — характеру не вистачило; висоти злякався; світ ловив І таки впіймав… Обіймами й статками Галі Вишняківни, спокусою більш простого й зрозумілого (ніж у випадку з Марусею) життя-буття…
Мавка дорікнула Лукашеві за те, що той «життям не зміг до себе дорівнятись»?
Образи
Гриць Бобренко
Лукаш
Вони обидва живуть у постійній невідповідності, конфлікті внутрішнього «я» із вчинками, власною поведінкою. І тому найпрекрасніше, наймогутніше серед почуттів, яким обдарувала людину природа,— кохання — приносить їм страждання, горе, муки і — смерть. Бо жити не можна, «втративши душі своєї цвіт», а лише існувати, розмінявши її на спокуси. Але не жити. Гриць і Лукаш мали багатий душевний потенціал, але власноруч його знищили
Бобренчиха
Мати Лукаша

Домашнє завдання: 
Дайте відповіді на запитання (у писmмовій формі).
1. Чому, на вашу думку, Маруся Чурай не може простити Грицеві зраду навіть після його щирого каяття?

2. Прокоментуйте слова Чураївни: «Нерівня душ — це гірше, ніж майна».


27.04
Тема: РМ №4. Письмовий твір-роздум за романом "Маруся Чурай".

Домашнє завдання: 
Напишіть твір-роздум на одну із тем:

Маруся Чурай – «це голос наш, це пісня, це душа»

-  Порівняльна характеристика Вишняків і Чураїв

-Проблема "нерівності душ" у романі Ліни Костенко "Маруся Чурай"


28.04, 30.04
Тема: Василь Стус "Крізь сотні сумнівів я йду до тебе...", "Господи гніву пречистого...". ТЛ: екзистенційні ідеї в художньому творі. 

Перегляньте  відео

Перегляньте  відео

Домашнє завдання: Вивчити матеріал підручника на с. 234-237. Виконати завдання 4. Вивчити напам'ять одну поезії (на вибір), записати декламування на відео і надіслати на вайбер для перевірки.


04.05

Тема: Тема: Контрольна робота за творчістю поетів-шістесятників. Тестові завдання.
Домашнє завдання: Пройдіть тести за посиланням


05.05

Тема: Сучасна українська література. Історико-культурна ситуація наприкінці XX - на початку XXI ст. Найвагоміші здобутки сучасної літератури. Постмодернізм як один із художніх напрямів мистецтва 1990-х років,його риси. Поезія: Ю.Андрухович ("Астролог", "Пісня мандрівного спудея."). ТЛ: постмодернізм; література елітарна, масова.  

Методичний коментар:
Характеристика літературного процесу

Історичні обставини кінця ХХ ст.
1986 – події на Чорнобильській атомній електростанції.
1991 – розпад Радянського Союзу та проголошення 24 серпня 1991 року державної незалежності України.
Участь митців слова у розгортанні боротьби за національно-культурне відродження.
Скасування штучних зовнішніх обмежень у розвитку культури та мистецтва.
Поділ письменників другої половини ХХ ст. за літературними поколіннями та стильовими пріоритетами
Покоління «шістдесятників» - В.Шевчук, В.Яворівський, І.Драч.
Покоління «сімдесятників» - С.Майданська, Н.Білоцерківець, Л.Таран, М.Шевченко.
Покоління «вісімдесятників» - Ю.Винничук, Ю.Андрухович, В.Неборак, О.Ірванець.
Покоління «дев’ятдесятників» - Т.Прохасько, І.Андрусяк, Р.Кухарук, С.Жадан.
Покоління «двотисячників» - Н.Снадянко, Л.Дереш, Т.Малярчук, І.Карпа, Т.Антипович.
Жанри
Публіцистика, есе, мемуари, коментарі, трактати, історична фантастика, бульварний роман, роман-памфлет, сага у новелах тощо.


Ознаки постмодернізму
ü   Поєднання й органічне співіснування різних художніх систем, синтез мистецтва й антимистецтва, елітарної та масової культури, іронічно-сміхове та серйозне ставлення до дійсності;
ü   універсальність проблематики;
ü   епатажність, абсурдизм, комічність, буфонада як основні засоби зображення;
ü   принцип рівнозначності усіх явищ та аспектів життя;

ü   тенденція до зміни функцій автора і героя, зникнення авторської функції.
Домашнє завдання: Вивчити матеріал на с.239-241. Виконати завдання 2 на с.239.


07.05, 12.05

Тема: О. Забужко ("Рядок з автобіографії", "Читаючи історію"), О. Ірванець ("До французького шансоньє"), С. Жадан ("Музика, очерет...", "Смерть моряка").

Прочитайте вірші
"Рядок з автобіографії" : *тик*;

"Читаючи історію" : *тик*;

До французького шансоньє:*тик*;

Музика, очерет: *тик*

Смерть моряка річкового флоту: *тик*





Домашнє завдання: 
  1. Ознайомитись з біографією Оксани Забужко.
  2. Проаналізувати поезії «Рядок з автобіографії», «Читаючи історію»,
Законспектуйте аналіз поезій за планом: жанр, тема, художні засоби.
  1. Ознайомитись з біографією О. Ірванця.
  2. Проаналізувати поезію «До французького шансоньє», законспектуйте аналіз поезії за планом: жанр, тема, художні засоби.
  3. Ознайомитись з біографією С. Жадана.
  4. Проаналізувати поезії «Музика, очерет…», «Смерть моряка» ( *тик*), законспектуйте аналіз поезії за планом: жанр, тема, художні засоби.
Надіслати конспекти.

Повторити вивчене з теми "Розстріляне відродження".


18.05

Тема: Проза, есеїстика: Г. Пагутяк ("Потрапити в сад", "Косар"). 

Ю. Андрухович («SheVchenko iS ok»).

Проза, есеїстика
Особливістю післярадянської української прози є її інтертексту-альність, тобто автори посилаються у своїх творах на тексти своїх сучасників чи навіть свої власні, тим самим створюючи своєрідний альтернативний канон сучасної української літератури.
Її жанрово-тематичні пріоритети різноманітні. Це і детективна, і фантастична, і містична, й історична, і філософська проза, що представлена есе, оповіданнями, новелами, повістями, романами. Для визначення загального стилю української прози останніх років найкращим є термін «полістилістика», коли кожен окремий авторський художній текст становить собою поєднання різностильових елементів. Якщо говорити про палітру сучасної есеїстки, то це особлива сфера, що обумовлена вивільненням творчого процесу особистості митця із зашорених рамок мислення. Авторське «я» перш за все виявляється в мові, тому вона — це або вишукана, надінтелектуальна, або це свідоме використання суржику, зниженої лексики тощо.
Однією з рис сучасної прози є її двомовність (російськомовна література українських авторів). Ця традиція сягає ренесансної доби з ідеалом «людини трьох мов», проте сьогодні помітним стає прагнення російськомовних українських авторів писати українською мовою. У віковому зрізі українська проза представлена творчістю митців різних поколінь.

Творчість Юрія Андруховича — це протест проти сірості, одноманітності, бездуховності, затуманеності, бездіяння... і ще багато всіляких «без...». Творчий доробок Андруховича формально можна поділити на два головні річища: поетичне і прозове.

Що саме хотів донести своїм есе автор «Shevchenko is ok» сучасному читачеві?

Автор. Останнім часом чисельність досліджень творчого спадку Тараса Шевченка як джерела наснаги нових поколінь значно зросла в українському освітньо-культурному й науковому просторі. Я ж закликаю відкинути стереотипне бачення Тараса Григоровича, нав'язане нам школою та героїчними, ще з радянської доби створеними, біографіями поета. Я об'єднав різні сучасні уявлення про поета у шість груп і завдяки цій класифікації дистанціювався від часто емоційно навантажених поглядів на «правильний» образ Шевченка:
□ Шевченко комуністичний,
□ Шевченко націоналістичний,
□ Шевченко християнський,
□ Шевченко атеїстичний,
□ Шевченко дисидентський,
□ Шевченко анархічний.
Прочитайте окремі фрагментри твору. 

▼ Які враження у вас виникли під час прочитання есе?
▼ Якої теми торкається автор?
▼ У чому ви вбачаєте основну думку, ідею твору?

Домашнє завдання: Опрацювати матеріал підручника на с.244-247. Виконати завдання 5 на с.248. Потворити вивчене з теми "Літературний авангард".


19.05 

Тема: В. Діброва ("Андріївський узвіз")
Я.Мельник ("Далекий простір").
Домашнє завдання: Прочитати твори: В. Діброва ("Андріївський узвіз")
Я.Мельник ("Далекий простір").
Готуємося до ЗНО. Перегляньте відео.
 відео
Пройти інтерактивну вправу за посиланням


25.05


Тема: Контрольна робота №6  (письмовий твір у формі есе). Сучасна українська література.
Домашнє завдання: Написати твір у формі есе на одну із тем:
Протест проти сірості.
Живий діалог з митцем-постмодерністом.
«Потрібно навчитися бачити душею».
Новий погляд на світ.
Дух часу.
У пошуці новизни.

Візія світу у творчості сучасних авторів.
Повторити твори, вивчені впродовж навчального року.

26.05


Тема: Узагальнення та систематизація вивченого. Бесіда про твори, вивчені впродовж навчального року.
Пригадаємо вивчене: 
Категорія 1.  «Твір ‒ автор ‒ твір»
1.               Хто написав твір «Я (Романтика)» (М. Хвильовий)
2.                Хто автор роману «Маруся Чурай» (Ліна Костенко)
3.               Автор повісті «Тіні забутих предків» (М. Коцюбинський)
4.              Автор повісті «Поза межами болю» (Осип Турянський)
5.                Автор новел и «Залізний острів» (Олесь Гончар)
6.            Автор новели «Три зозулі з поклоном» (Григір Тютюнник)
7.          Автор поезії «Балада про соняшник » (Іван Драч)

Категорія 2. «Літературні процеси в Україні у 20 - 30х роках»
1.Які літературні угрупування об'єднувалися за спільним світовідчуттям, естетичними принципами та певною політичною платформою в 20 - 30х рр. 20 ст.? ( "МАРС ", "ВАПЛІТЕ ", "Авангард ", "Плуг ", "Молодняк ", "Нова генерація ")
2. Хто утворив літературну організацію "ВАПЛІТЕ" у 1926 році?(М. Хвильовий )
3. У яких містах Європи була заснована " Празька школа "? ( Прага, Подєбради )
4. Назвіть поетів, що творили у " Празькій школі ", та яких друкували в журналі
" Вісник "? (Юрій Драган, Євген Маланюк, Олег Ольжич, Олена Теліга )
5. Що називають " Розстріляним відродженням "? ( літературно-мистецький рух 20-30х рр., для якого характерне духовне піднесення, представників якого знищили )
6. Хто належав до літературно-мистецького руху " Розстріляне Відродження "
( Микола Хвильовий, Микола Куліш, Григорій Косинка, Микола Зеров )
7. Хто розпочав літературну дискусію і в якому році?(М. Хвильовий у 1925 р. )
8. Хто вважав, що українські митці будуть першими заспівувачами " азіатського ренесансу", а їхній стиль - активний романтизм – стане основним у час українського відродження? ( Микола Хвильовий )
9. У чому було звинувачено Миколу Хвильового? ( в націоналізмі )
10. Якій літературній течії характерні такі ознаки: відмова від реалістичного змалювання світу, художнє зображення, суб'єктивізм? ( авангардизм )



Категорія 3 «Уривок з вірша – назва твору, автор»
1.                     Мріють крилами з туману лебеді рожеві,сиплють ночі у лимани зорі сургучеві (В. Симоненко «Лебеді материнства»)
2.                     Народився бог на санях в лемківськім містечку Дуклі.
Прийшли лемки у крисанях і принесли місяць круглий. ( Б.-І.Антонич «Різдво»)
3.                     Життя іде і все без коректур.
І час летить, не стишує галопу.
Давно нема маркізи Помпадур,
І ми живем уже після потопу.( Ліна Костенко «Життя іде…»)
4.                     Поезіє, сонце моє оранжеве!
Щомиті якийсь хлопчисько
Відкриває тебе для себе,
Щоб стати навіки соняшником (І. Драч «Балада про соняшник»)
5.                     Сеньйорито акаціє, добрий вечір,
Я забув, що забув був вас,
Але осінь зійшла по плечі,
Осінь, ви і осінній час…(М. Вінграновський «Сеньйорито акаціє»)
6.                     Сміються, плачуть солов’ї
І б’ють піснями в груди:
«Цілуй, цілуй, цілуй її, -
Знов молодість не буде!» (О. Олесь «Чари ночі»)
7.                     Ви знаєте, як липа шелестить
У місячні весняні ночі? –
Кохана спить, кохана спить,
Піди збуди, цілуй їй очі (П. Тичина «Ви знаєте, як липа шелестить…»)

8.                  Ради тебе перли в душу сію,
Ради тебе мислю і творю.
Хай мовчать Америки й Росії,
Коли я з тобою говорю. (В. Симоненко «Задивляюсь у твої зіниці»)
9.           В соняшника були руки і ноги,
Було тіло, шорстке і зелене,
Він бігав наввипередки з вітром,
Він вилазив на грушу і рвав у пазуху гнилиці. (І. Драч «Балада про соняшник»).

Категорія 4. «Тема – твір»
1.  Тема міщанства й українізації («Мина Мазайло» М. Куліш)
2.  Розповідь про батьків, навчання й формування світогляду письменника у формі гуморески («Моя автобіографія» Остап Вишня)
3.  Протистояння добра і зла в душі героя («чекіста і людини»), його роздвоєність ( «Я (Романтика)» М. Хвильовий)
4.  Підкорення людиною міста («Місто» В. Підмогильний)
5.  Зображення дитинства й джерел формування митця («Зачарована Десна» О. Довженко)
6.  Любові всевишній присвячується… («Три зозулі з поклоном» Г. Тютюнник)

7.  Багатостраждальна українська історія з її трагічною героїкою, кохання дівчини- козачки. («Маруся Чурай» Л. Костенко)
8.           Філософські роздуми зрілої людини – митця про людське буття, роль дитинства у формуванні особистості («Зачарована Десна» О. Довженко).


Ось і підійшов до кінця останній урок української літератури. Кожен з вас отримав  підказку, на що потрібно звернути увагу при підготовці до ЗНО. Сподіваюсь, що ви, як і я, отримали позитивні емоції. Бажаю вам гарно здати ЗНО. Успіхів вам та натхнення! І як підсумок хочу вам зачитати духовні заповіти Марії Терези:
Життя – це шанс. Скористайся ним.
Життя – це краса. Милуйся нею.
Життя – це мрія. Здійсни її.
Життя – це виклик. Прийми його.
Життя – це обов’язок. Виконай його.
Життя – це гра. Стань гравцем.
Життя – це цінність. Цінуй його!
Життя – це скарб. Бережи його.
Життя – це любов. Насолоджуйся нею.
Життя – це таїна. Пізнай її.
Життя – це боротьба. Почни її.
Життя – безодня невідомого – не бійся, вступи у неї.
Життя – удача. Шукай цю мить!

Життя таке чудове – не згуби його. Це твоє життя. Борони його.
Домашнє завдання: Н
Готуємося до ЗНО
Заповніть таблиці 
Термін виконання: до 10.04.2020



Таблиця для перевірки та закріплення залишкових знань з української літератури 
Автор
Якщо псевдонім, то пишемо справжнє ім’я в дужках
Назва твору
Присвята
Рід літератури та жанр

Літературний напрям
Період, коли відбуваються події
Місце, де відбуваються події
Головні герої




Епос, урбаністичний роман





Київ

Іван Карпенко-Карий












Тарас Шевченко





Написано 1845 року в Переяславі під час важкої хвороби




Епос, повість


Буковина, село Д. (Димки)






Маруся Чурай
«Засвіт встали козаченьки»

Лірика
Пісня

Козацька доба


Григорій Квітка-Основ’яненко (Григорій Квітка)






Наум Дрот,
Настя Дрот,
Маруся,
Василь

Олександр Довженко


Кіноповість


Село Тополівка






«Повість минулих літ»

Епос
Літопис


Київ









Бароко


Святослав,
Ярославна





Лірика
Пісня



Хмельницький



Григорій Сковорода






Хмельницький



(із оповідань тюремної Шахерезади)





Кордон Радянської України з Польщею


«Гімн» («Вічний революціонер…»

Лірика, патріотична (громадянська)







Епос, байка



Бджола, Шершень


«Енеїда»











Василь Стефаник
















Романтизм


Гонта, Ярема, Оксана, титар,





«Всякому місту звичай і права»







«Катерина»











Якову де Бальмену







Микола Куліш


Драма, комедія










«І мертвим, і живим, і ненародженим»

















Епос, роман в новелах

Громадянська війна



«Мені однаково»









Пантелеймон Куліш












«Максим Гримач»











Епос, соціально-побутова повість





«Віють вітри, віють буйні»










Реалізм
Пореформенний період

Чіпка Варениченко, Галя, Мотря, Баба Оришка, Дід Улас, Грицько Чупруненко, Христя
Іван Франко


Лірика,
інтимна






«Ой, Морозе, Морозенку»

Лірика
Пісня

Козацька доба
Савур-Могила
Козак-Морозенко



Ліро-епос, поема

Біблійний період (втеча євреїв з Єгипту)




«Contra spem spero!» («Без надії сподіваюся»










Неоромантизм

Волинь







Лірика,
комедія (сатира)




Петербург,







Гуцульщина,
Криворівня







(Микола Фітільов)



Імпресіонізм





Старий панський маєток


«Сом»













Епос, усмішка





Містечко Груні на Полтавщині








Батько, мати, дід, баба, Сашко, собака Пірат, кінь Мурай, кінь Тягнибіда




Драма,
Сентименталізм








«Intermezzo»













Таблиця для перевірки та закріплення залишкових знань з української літератури


Автор
Якщо псевдонім, то пишемо справжнє ім’я в дужках
Назва твору
Присвята
Рід літератури та жанр

Літературний напрям
Період, коли відбуваються події
Місце, де відбуваються події
Головні герої



Лірика
Пісня



Хмельницький

«Ой, Морозе, Морозенку»

Лірика
Пісня

Козацька доба
Савур-Могила
Козак-Морозенко
Маруся Чурай
«Засвіт встали козаченьки»

Лірика
Пісня

Козацька доба



«Віють вітри, віють буйні»







«Повість минулих літ»

Епос
Літопис


Київ





Бароко


Святослав,
Ярославна
Григорій Сковорода






Хмельницький

«Всякому місту звичай і права»









Епос, байка



Бджола, Шершень

«Енеїда»









Драма,
Сентименталізм



Григорій Квітка-Основ’яненко (Григорій Квітка)






Наум Дрот,
Настя Дрот,
Маруся,
Василь




Романтизм


Гонта, Ярема, Оксана, титар,





«Катерина»











Якову де Бальмену










Лірика,
комедія (сатира)




Петербург,


«І мертвим, і живим, і ненародженим»










Тарас Шевченко





Написано 1845 року в Переяславі під час важкої хвороби


«Мені однаково»









Пантелеймон Куліш












«Максим Гримач»











Епос, соціально-побутова повість








Реалізм
Пореформенний період

Чіпка Варениченко, Галя, Мотря, Баба Оришка, Дід Улас, Грицько Чупруненко, Христя
Іван Карпенко-Карий













«Гімн» («Вічний революціонер…»

Лірика, патріотична (громадянська)




Іван Франко


Лірика,
інтимна








Ліро-епос, поема

Біблійний період (втеча євреїв з Єгипту)






Епос, повість


Буковина, село Д. (Димки)







«Contra spem spero!» («Без надії сподіваюся»










Неоромантизм

Волинь




Василь Стефаник













«Intermezzo»















Гуцульщина,
Криворівня








(із оповідань тюремної Шахерезади)





Кордон Радянської України з Польщею



(Микола Фітільов)



Імпресіонізм





Старий панський маєток








Епос, роман в новелах

Громадянська війна


Микола Куліш


Драма, комедія













Епос, урбаністичний роман





Київ


«Сом»













Епос, усмішка





Містечко Груні на Полтавщині

Олександр Довженко


Кіноповість


Село Тополівка












Батько, мати, дід, баба, Сашко, собака Пірат, кінь Мурай, кінь Тягнибіда













Немає коментарів:

Дописати коментар